شهر خوبان

چو غلام آفتابم

هم از آفتاب گویم





دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یا لطف

دوستان عزیزی که سوالات حقوقی دارند در این وبلاگ وبا جناب استادمعظم مصطفی سرخیل در میان بگذارند

از اینکه به بسیاری از سوالات حقوقی توانایی پاسخگویی ندارم پوزش می خواهم وبه وبلاگ استاد سرخیل ارجاعتان می دهم درود برشما

http://savehsarkheil.blogfa.com/

  • محمد ساعدی
  • ۰
  • ۰

یا لطیف

همراهان سلام

سامانه ثبت نام اینترنتی آمار همچنان فعال است ومی طلبد به جد این مقوله را جدی بگیریم تا برنامه ریزان بتوانند برای آنچه که نداریم .وحقمان داشتنش می باشدبرنامه بریزند وبرای بیماری .بیکاری .عدم توسعه یافتگی به طور کلی چاره اندیشی شود.اینکه این مهم محقق می شود یانه ؟گردن مدیران وبرنامه ریزان سطح کلان مدیریت جامع جامعه .واگر نشود هم باز طلب ما .صداقت در دادنآمار به عهد ماست .واجرای سیاستها کلی ورفع نیازها اساسی .به عهده آنها .ما کارمان را مثل همیشه درست انجام می دهیم . برآنهاست که بخوانند وبدانند .برنامه ریزی کنند .اینکه ما بازهم برنده می شویم .ونقشمان را دراحیای وآبادانی کشور درست ایفا می کنیم. .مهم است . .وا ینکه آنها چون سالیان گذشته می مانند را درآینده خواهیم دید . اینکه آمار بیکاری رسما مشخص شود. مهم است.ما کارمان را درست انجام می دهیم مثل همیشه .آیا آنها هم ..خواهیم دید

توسعه متوازن منطقه ای در برنامه ریزی چیست؟ 

در ارزیابی های توسعه استانها و شهرستانها عمده توجه برنامه ریزی به ایجاد تعادل و توازن منطقه ای و رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته است.از سوی دیگر پایین بودن شاخص های کمی مانند پراکندگی جمعیت به نسبت واحد سطح و رشدمنفی جمعیت روستاهای منطقه مانع جدی برخورداری از منابع اعتباری است.به زبان ساده مناطق کمتر توسعه یافته روستایی از نظر دریافت سرانه اعتبار دولتی به شدت اسیب پذیر هستند.ولی نقاط شهری به دلیل تمرکز جمعیت در واحد سطح و مهاجر پذیری و رشد مثبت جمعیتی علاوه بر پویایی اقتصادی و برخورداری از امکانات زیر بنایی اموزش و بهداشت و درمان و....،از منابع اعتباری مناسب دولتی برخوردار می شوند.نتیجه اینکه علیرغم دیدگاه عدالت اجتماعی در تعادل و توازن منطقه ای ، اولا سرانه هزینه شده در روستا برای امور زیربنایی بسیار گران تر از نقاط شهری است و ثانیا میزان اعتبار دریافتی در واحد سطح به دلیل کاهش شاخص های جمعیتی پایین خواهد بود.بنا براین روستا های کوچک و کمتر از 20 خانوار با روند کند توسعه مواجه و شهرهای متوسط با رشد متوسط و شهرهای بزرگ با رشد سریع برخوردار می شوند.مجددا مثال را ساده تر می نمایم:
گاهی بعد از چند سال وارد شهر متوسطی مشوید ولی به نسبت چند سال قبل تحول مهمی در کاربریهای عمومی و سطح اشغال شهر و امکانات جدید برخورد می کنید که در سنوات قبل برخوردار نبودند .معابر جدید سازه ها و شبکه های دسترسی جدید و دهها پروژه اجرا شده را مشاهده و تغییر را در لند فیلد و لند مارکهای شهری مشاهده می کنید.اما اگر بعد از چند سال وارد روستا های متوسط یا کوچک می شوید چهره روستا فقط با چند سازه تفرجگاهی مواجه می شوید و تغییری در اقتصاد و فرهنگ و رشد پویای روستا و یا مراکز بخش مشاهده نمی کنید.عدالت اجتماعی و فضا یکی از مباحث مهم توسعه است.در این میان باید شاخص ها تغییر و نگاه توسعه از منظر اقتصادی صرف نباشد .بلکه انسان مداری و تعادل منطقه ای با ایجاد فرصتهای شغلی و سرمایه گذاری و تشویق های خاص دولت در بخش خصوصی اهمیت خاصی دارد.
روستا بدون آب و زیر ساخت تولید و درآمد محکوم به مهاجرت نیروی جوان است.جدول گذاری و اسفالت و تامین اعتبار برای ساخت غسالخانه و بهسازی ارامستان در برابر فقر عمومی روستا حکایت از انحراف برنامه توسعه متوازن منطقه ای است.روستاهاو شهرهای متوسط قبل از توجه به احداث پارک نیازمند اب شرب سالم و بهداشتی توسعه فرصتهای شغلی و تضمین خرید محصول و توسعه فراوری محصولات کشاورزی هستند .به همین دلیل در فرهنگ عموم مردم نام روستا متوجه محرومیت و نام شهر متوجه برخورداری از امکانات است.دقیقا واژه ای که با عدالت اجتماعی و توسعه فضایی مغایرت دارذ
با تشکر از جناب تسلیمی پور

  • محمد ساعدی
  • ۰
  • ۰

یا لطیف

همزاهان سلام

Image result for ‫طرح بنرمحرم‬‎

 محضر جمع  محجوب ومحبوب خوانندگان این وبلاگ سلام خالصانه  خاضعانه دارم وسپاسمند لطف هزار نفری هستم که امروز  با ابراز لطف و بذل عنایت  به این وبلاگ سر زدند .

بدوا فرارسیدن ماه محرم ماه حزن و اندوه آل الله را تسلیت وتعزیت عرض می  نمایم . با این توضیح که محرم ماهی است که سرور وسالار شهیدان امام حسین علیه الاف والتحیه والثنا ء وجمع یارانش جهت اعتلای اسلام وبه تبعش انسانیت و شرافت و آزادگی به خون  خودغوطه ور شدند. محرم ماهی است که اختلاسگران در خدمت یزید و ویژه خواران حاکمیتش تمام قواعد و قوانین انسانی حتی قانون جاهلیت قبل از بعثت را زیر پا نهادند . زیرا  جنگ ومحاربه در این ماه حرام دانسته می شد .ودست به فجیعترین جنایت تاریخ زدند اینکه کار جامعه اسلامی چگونه به این درجه از رذیلت کشیده شد برای کمتر کسی  مجهول است.

اینکه .شکمهای برآمده از حرام که حاصل ویژه خواریها و بذل وبخششها و فامیل گزینیهای غیر شایسته  و با رابطه یکی ازعوامل آن است نیز بر کسی پوشیده نیست .چه امام علیه السلام نیز صراحتا به این موضوع مهم قبل از شروع جنگ نابرابرش به آن اشاره فرمودند .1

 با یک نگاه اجمالی به حاکمیت یزید و پدرش  و مردم جامعه  اش پی به آن خواهیم برد . حرامخواری ورباخواری  سفرههای گسترده چندرنگه  از حرام  عامل دور شدن از معنویت و عامل اصلی خود محوری بجای خدا محوری است .ونتیجه اش غیرقابل نفوذشدن کلام حق در روح وروان و جسم جان وخود حق پنداری است 2و حاصلش قتل و غارتجنایت فجیعی است که تا روزعاشورا سابقه ای در تاریخ نداشته است . .داعش .النصره .احراز الشام .و ..آدمکشان و غارتگرانی از این دستت. مصداق امروزی این مدعایند وگرچه مصداق داخلی نیز می توان براین مدعا متصور بود .با این وجود بحث را به اهلش می سپاریم و بار دیگر شهادت جانگداز سرور و سالار شهیدان .امام حسینعلیه السلام  را به تمام شیعیان جهان و بویژه هم میهنان عزیز و خاصه مرورگران عزیز این وبلاگ تسلیت و تعزیت عرض می کنیم و امید واریم که از عاشورای حسینی توشه و خوشه برچینیم

تا جامعه ای هدفمند ومتعالی و مملو از حسنات حسینی داشته باشیم . ان شا االه و یادکنیم از دلاوران پاک شهید دفاع مقدس و مدافعان حرم

یک روز از دفاع مقدس  ویک کانال مخصوص از خوبان حسینی رادر انتها متن نظاره کنید.

مرتبط



  • محمد ساعدی
  • ۰
  • ۰

اآدم شو

یا لطیف
آقای بهاءالدّینی آدم رُک و صریحی بودند . وقتی که نشسته بودندفردی از مسئولین آمده بود گفته بود، یک نصیحتی به ما بکنید. بلافاصله مرحوم بهاءالدینی نه گذاشته بودند و نه برداشته بودند گفته بودند که : آقا آدم شو ! یک مرتبه ایشان یک تکانی خورده بود و این سرخ شده بود و آن سفید شده بود که آقا !ایشون فلانی هستند ! فرموده بودند : بله می شناسم ! آقا جان ! آدم شو! دوباره اطرافیان گفته بودند که شاید مثلا آقا نشناختند و نشنیدند و گوششان سنگین شده است . یکی رفت جلو تر و گفت : آقا ایشون فلانی هستند . فرموده بودند بله آقا متوجه شدم من ایشان را می شناسم .همان که گفتم بروند آدم بشوند ! بلافاصله گفتند : چرا از روی ریا، کار می کنید؟ چرا به مردم دروغ می گویید ؟ چرا در کارهایتان خدعه می کنید؟ چرامطالب را وارونه کرده و به مردم تحویل می دهید؟ شروع کرده بودند و این مسایل را گفته بودند:
آقا جان ! اینجا آمدی و میگویی که یک جمله ما را نصیحت کن ، تو نمی دانی دروغ حرام است ؟ نصیحت قرآن اینها نیست قرآن این همه نصیحت کرده است ،بلند شو برو انجام بده .این همه پیغمبر و امام صادق علیه الصلوة و السّلام مطلب گفتند ، خوب بلند شو برو انجام بده. این همه محرّمات در برنامه وپرونده ی تو هست ،حالا آمدی اینجا و می گویی که ما را نصیحت کن.خوب بنده ی خدا این یکی را هم روی همان هزارتایی که انجام ندادی بگذار.
استاد محمد شاهرخی همدانی
  • محمد ساعدی
  • ۰
  • ۰

جیدقربانی، استاد دانشگاه و پژوهشگر دفاع مقدس در یادداشتی که به مناسبت سی و ششمین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس به دفتر خبرگزاری دفاع مقدس در مازندران ارسال کرد نوشت:

هفته دفاع مقدس، فرصت مناسبی برای یادآوری دلاوری های مردان و زنان بی ادعا است. مردان و زنانی که بی هیچ قراردادی، وارد میدان نبرد نابرابر شدند وتنها باخدای خود قرارداد بی حساب را امضا کردند.

به راستی که حرفشان، عملشان و عاقبتشان به شاخه های درختان عشق و ایثار گره خورد و پلاکشان را بر نگاههای مادران پرمهر این سرزمین آویختند تا شاید نگاهی را به کلامی عاشقانه سیراب کنند.

در این راستا، تعداد ۱۵۵ هزار لاله سرخ از سن ۱۶ تا ۲۵ ساله، یعنی قریب به هفتاد درصد شهدای تقدیمی این سرزمین به کاروان شهدای اسلام پیوستند.

جوان ۱۶ تا ۲۵ ساله به عشق اسلام، امام ومردم، از جان شیرین خود گذشت تا دین خود را ادا کند.

اینکه امنیت کشور در شرایط کنونی به طورکامل تامین شده، کاملا برهمه روشن است. تجربه نشان می دهد که اگر خطری این سرزمین را تهدید کند بازهم قطعا جوانان پرشور این مرز و بوم، حافظان کشور خواهند بود.اما سوال اساسی این است که چند درصد جوانان ۱۶ تا ۲۵ ساله درحال حاضر در عرصه های مختلف به فعالیت مشغول هستند وشاغل محسوب می شوند؟

ما درعرصه های مختلف جامعه به چند درصد از این جوانان، اعتماد کرده ایم؟ به چند درصد جوانان جامعه که برای کسب شغل ودرآمد مراجعه می کنند، پاسخ مثبت ویا قانع کننده داده ایم؟

به نظر می آید که در این راستا،اقدامات مناسب توسط دولتمردان صورت نگرفته است. از عدم به کارگیری جوانان خوش فکر و متعهد در فرایندهای جاری کشور به وضوح،عدم اعتماد به این نسل قابل مشاهده است.

چه بسیارند اشخاص مسن که با سنین بالا،از امور مختلف دست نمی کشند تا فضا برای خدمت وفعالیت جوان امروز ما فراهم شود. چه بسیارند اشخاص مسن که به دهها شغل وفعالیت مشغول هستند وحاضر به خالی کردن فضا برای جوانان نیستند.

با کمی تامل در می یابیم که در دراز مدت این فرایند موجب کاهش اعتماد به نفس این نسل تعیین کننده در لحظات حساس کشور خواهد شد.

آمار شهدای دفاع مقدس نشان می دهد که قریب به سی هزار شهید بیست ساله داشته ایم. به راستی آیا این امر نشان از اعتماد کامل امام وفرماندهان به این جوانان با بصیرت نبود؟ البته انقدر این اعتماد بالا بود که در بسیاری از شرایط، همین جوانان، در مسئولیت یک فرمانده، مشغول به جانفشانی بوده اند.

آیا اعتماد مسئولین در زمان جنگ به جوانان کم سن وسال،نمی تواند الگویی برای اعتماد به جوانان در شرایط کنونی جامعه باشد؟!

امید که نسل جوان ما با اعتماد دولت مردان، با اعتماد به نفس بالا، راه امام وشهدا را در عرصه های مختلف جامعه، ادامه دهند.

انتهای پیام/

  • محمد ساعدی