شهر خوبان

چو غلام آفتابم

هم از آفتاب گویم





دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها
  • ۰
  • ۰

شهرداری ساوه با لیگ برتر فوتسال وداع کرد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی - تیم فوتسال شهرداری ساوه در هفته پایانی لیگ برتر فوتسال در اهوار به مصاف شرکت حفاری رفت و در حالی که برای بقا در لیگ برتر به سه امتیاز این بازی احتیاج داشت، با نتیجه دو بر صفر به شرکت حفاری باخت تا پس از چندین سال حضور ساوه در این مسابقات، با لیگ برتر فوتسال وداعی تلخ داشته باشد.

شهرداری ساوه با 21 امتیاز بهمراه تیم پایاسازه تبریز به لیگ دسته اول کشور سقوط کردند.

تیم‌های تاسیسات دریایی، گیتی‌پسند اصفهان و مس سونگون نیز به ترتیب اول تا سوم شدند.

سوال اینجاست که نماینده ساوه که روزی حرف اول را در فوتسال کشور می‌زد چرا با این نتایج ضعیف فصل را به پایان رساند و باعث غمگین شدن مردم فوتسال‌دوست ساوه شد. یکی نیست به فریاد ورزش محیط زیست فرهنگ. بهداشت شهرستانهای ساوه وزرندیه برسد ...چه کسانی نخواستند شهردار ساوه در لیگ برتر بماند .؟ چرا اقای خوراکی چی رفت و چرا برگشت .. در ورزش استان چه خبر است ؟چرا یکی شفاف حرف نمی زند ؟لطفا بداد جوانان این سوی سلفچکان برسید ...کدام مسئول اشک هواداران شهرداری را دید ؟ حیف!!!!!


  • ۹۳/۱۲/۲۴
  • محمد ساعدی

نظرات (۸)

  • دوست آقاساعدی
  • یعنی فقط میخام اینو بگم که بازداشت رادیوساوه و زندان و ایجادترس در منزلش و بازرسی خانوادش بخاطر این نوشتها یک لکه ننگی برای ما مردم است که نمیتوانیم کسی را تحمل کنیم. آقایون دادستان و شاکیانی که این یه ذره نیمچه وبلاگ رو بستن این گزارش رو بخونند و کلاهشونو بالاتر بزارن.
    http://fararu.com/fa/news/227016
    ﺗﻨﻬﺎ ﺭﺍﻩ ﭘﯽ ﺑﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺗﻮﺭﻡ ﺩﻗﺖ ﺧﻮﺩ ﻣﺎ ﺩﺭ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﮐﺎﻻﻫﺎ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﺰﻭ ﺿﺮﻭﺭﯾﺎﺕ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﺳﺖ. ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﺮﺍﻧﯽ ﭼﻨﺪ ﻗﻠﻢ ﮐﺎﻻ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻗﺒﻼ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩﺷﺎﻥ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﻡ، ﻣﯽ ﺁﻭﺭﻡ: ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﮔﻮﺷﺖ ﻗﺮﻣﺰ ﻭ ﻣﺮﻍ ﺩﺭ ﻫﻤﯿﻦ ﯾﮏ ﻣﺎﻩ ﺩﻭ ﻫﺰﺍﺭ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﻫﺮ ﮐﯿﻠﻮ، ﻧﺎﻥ ﺳﻨﮕﮓ 800 ﺗﻮﻣﺎﻧﯽ 1500 ﺗﻮﻣﺎﻥ، ﺑﺮﻕ ﺍﺯ ﺍﺳﻔﻨﺪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﮔﺮﺍﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ... ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﮐﻪﻣﻌﯿﺎﺭﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﯾﮏ ﺁﻣﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﺳﺖ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺩﻭﺭﻩ ﺁﻗﺎﯼ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻧﮋﺍﺩ ﺍﺳﺖ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﻡ:
    ﺁﻣﺎﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻧﮋﺍﺩ
    ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻗﯿﻤﺖﻫﺎ ﺩﺭ ﺁﻏﺎﺯ ﻭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺩﻭﻟﺖ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻧﮋﺍﺩ
    - ﺳﮑﻪ ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۸۴، ۱۰۶ ﻫﺰﺍﺭﺗﻮﻣﺎﻥ، ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۹۲، ﯾﮏ
    ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻭ۴۲۵ ﻫﺰﺍﺭﺗﻮﻣﺎﻥ
    - ﺩﻻﺭ ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۸۴، ۹۰۴ ﺗﻮﻣﺎﻥ،
    ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۹۲، ۳ ﻫﺰﺍﺭ ﻭ۶۵۰ ﺗﻮﻣﺎﻥ
    - ﺑﻨﺰﯾﻦ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۸۴، ﻫﺮﻟﯿﺘﺮ۸۰ ﺗﻮﻣﺎﻥ، ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۹۲، ﻫﺮﻟﯿﺘﺮ
    ۷۰۰ ﺗﻮﻣﺎﻥ
    - ﻧﺎﻥ ﻟﻮﺍﺵ ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۸۴، ۲۵ ﺗﻮﻣﺎﻥ، ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۹۲، ۱۶۰
    ﺗﻮﻣﺎﻥ
    - ﻧﺎﻥ ﺳﻨﮕﮏ ﺳﺎﺩﻩ ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۸۴، ۵۰ ﺗﻮﻣﺎﻥ، ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۹۲، ۵۰۰
    ﺗﻮﻣﺎﻥ
    - ﯾﮏ ﻋﺪﺩ ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۸۴، ۵۵ ﺗﻮﻣﺎﻥ،ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۹۲،
    ۳۵۰ ﺗﻮﻣﺎﻥ
    - ﺣﺠﻢ ﻧﻘﺪﯾﻨﮕﯽ ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۸۴، ۶۸ ﻫﺰﺍﺭﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺗﻮﻣﺎﻥ، ﺩﺭﺳﺎﻝ
    ۱۳۹۲، ۴۲۴ ﻫﺰﺍﺭﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺗﻮﻣﺎﻥ
    - ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﮐﺎﺭﮔﺮﺍﻥ ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۸۴، ۱۲۲ ﻫﺰﺍﺭﺗﻮﻣﺎﻥ
    ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۹۱، ۳۸۹ ﻫﺰﺍﺭﺗﻮﻣﺎﻥ
    - ﺑﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۸۴، ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺧﺮﯾﺪ ۱٫۲۶ ﺳﮑﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﻬﺎﺭ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ،
    ﺑﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۹۱ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ۰٫۲۶ ﺳﮑﻪ ﺗﻤﺎﻡ
    ﺑﻬﺎﺭ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﯼ ﮐﺮﺩ.
    - ﺑﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۸۴ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺧﺮﯾﺪ ۴۹۲ ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ
    ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ، ﺑﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﺩﺭﺳﺎﻝ ۱۳۹۱ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ۱۵۲
    ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﯼ ﮐﺮﺩ.
    * ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﺭﻃﻮﻝ ﻫﺸﺖ ﺳﺎﻝ ﺭﯾﺎﺳﺖ« ﺁﻗﺎﯼ ﺍﺣﻤﺪﯼ
    ﻧﮋﺍﺩ » ﺑﺮ ﺩﻭﻟﺖ، ﻣﻌﺎﺩﻝ ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﺩﺭﺁﻣﺪ ۱۰۴ ﺳﺎﻝ ﺍﺳﺘﺨﺮﺍﺝ ﻧﻔﺖ
    ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩ!!!
  • خبرنگار آزاد
  • یکی از شاکیان پرونده رادیو ساوه آقای محمدعلی رحیمی مدیر مسئول  نشریه محلی گلهای ساوه است که وی مدتی را آماج شدیدترین حملات بیرحمانه این وبلاگ پرخواننده قرا گرفته بود. در اینجا برای ثبت و قضاوت تاریخ و آنهایی که رادیوساوه را نخوانده بودند یکی از مطالب مرتبط با ایشان را به نقل از آرشیو رادیوساوه که هنوز در اینترنت موجود است میاوریم. به لحن خشن و غیراخلاقی و صدالبته شجاعانه نویسنده رادیوساوه در دفاع از بیت المال دقت کنید. به نظرم یک نویسنده باید حرف خوب را خوب بزند:

    بوی تعفن از گلهای ساوه: ۱۸ بار چاپ عکس فرماندار !

    انتظار ما از واژه گلهــا این است که بوی نشاط و رایحه دلنشین از آن استشمام کنیم.

    اما در نشریه "گلهای ساوه" جز بوی تعفن از گندابه ای که محمدعلی رحیمی(مدیر نشریه) اسمش را کار فرهنگی(!) گذاشته، چیز دیگری به مشام ما نرسید.

    شماره ۱۳۴ نیمه دوم مهر ماه ۹۲ را دقیقاً بررسی کنید و تعداد عکسهای احمد آزاد (قرماندار منصوب احمدی نژاد در ساوه) را با دقت بشمارید. باور کردنی نیست ولی در همبن ۱۶ صفحه، عکسهای این آقا ۱۸ بار تکرار شده. به نظر شخصی من این کار یعنی توهین و دشنام به شعور و فهم و شرافت مردم ساوه که احتمالاً از منظر آقای رحیمی(مدیر نشریه) شاید لیاقتشان همین است!

    البته این اقدام رحیمی کم سابقه نیست. وی شش ماه پیش در شماره ۱۲۲ همین نشریه تیتر اصلی زده بود که" فرماندار ساوه حاصل دعای شهداست!. من نمی دانم دو سه روز استفاده از میز و صندلی و ریاست برای اطفای شهوت قدرت، ایا واقعاً ارزش دارد که آدمی مثل محمدعلی رحیمی، حتی حاضر شود کفشهای فرماندار شهرش را لیس بزند؟!

    پس کجاست آن شرافت آدمی و آن منزلت انسانی که شما مدافعش  هستید آقای رحیمی؟! در کجای عالم دیده اید که در یک نشریه ی 16 صفحه ای و قطع کوچک محلی، عکس یک فرماندار را ۱۸ بار به بهانه های مختلف در لا به لای صفحاتش چاپ کنند؟

    آقای رحیمی، شما که رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد شده ای و ایضاً عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان؛ آیا واقعاً به نظر تو دیگر مردم شهری که جنابعالی در آن زندگی می کنی چنین آدمهای پست و حقیری هستند که تو خود را نماینده افکار آنان تصور کنی؟ آیا دیگران را واقعاً بزغاله فرض کرده ای؟!

    در دیگر صفحات این نشریه نیز بوی لجنزار، همچنان مشام را می آزارد:

    در صفحه اول این نشریه که گرانترین محل انتشار آگهی هاست، پیام تبریک سازمان پسماند(زباله) شهرداری خطاب به شهردار جدید ساوه درج شده که هاشم زال(بازرس شورای شهر) باید معلوم کند چقدر هزینه از جیب مردم بابت آن پرداخت شده؟ من از آقای زال گلایه دارم که چند هفته پیش گزارش بازرسی مفصلی از بعضی لفت و لیسها در پروژه ساخت بنای عظیم شهرداری تهیه نمود ولی منتشرش نکرد. پس مردم به شما اعتماد کرده اند برای چی؟  آیا برای اینکه روی صندلیها لم داده و حق الجلسه بگیرید؟

    سه صفحه کامل و رنگی از نشریه به مصاحبه رئیس شورا و مراسم معرفی شهردار تعلق دارد. باید معلوم شود چقدر از پول زبان بسته مردم بابت آن پرداخت شده؟ شهرداری که خودش نشریه قانونی دارد چرا به دنبال تأمین مالی "گلهای ساوه" است؟ سفارش دهندگان این صفحات چه کسانی هستند؟

    آقایان! مردم را احمق و نادان فرض نکنید. اینها از پول مردم ارتزاق می کنند. این پولها حق پیرزن بیوه و بچه یتیم و معلولان و بدبختان و بیچارگان است. در کجای دنیا مسئول یک زیر مجموعه، به مافوقش در نشریات رسمی تبریک می گوید؟! لعنت خدا بر شما کسانی که برای امیال شیطانی خویش، دست در جیب مردم می کنید. شما که در شب احیا، قرآن یر سر می گذارید آیا داستان شمع بیت المال را شنیده اید؟

    و اما سالها پیش صفحات داخلی "گلهای ساوه" مملو از گزارش تصویری رنگی و سفارشی نماینده سابق(مرحوم اسلامی) بود ولی حالا مزین است به تمثال مبارک سرکار خانم بیات نماینده فعلی. خب این یعنی محمدعلی رحیمی در نقش مرده شور عمل می کند: آقای رحیمی مرده را می شوید، چه شاه باشد چه گدا !!

    او چاپ می کند و بابت هر خط و کلمه اش پول می گیرد، هیچ کار هم ندارد که طرف کیست و چکاره؟

    خب شاید این هم یکجور زرنگی است که ما نمی دانیم. این قصه سر دراز دارد ... فعلاً بماند.

    خلاصه هر چه بودی یادت بخیر رادیوساوه
  • طرفداران مهندس احمدی
  • حجت الاسلام دکتر تقوی امام جمعه محترم ساوه:
    بسیار خرسندم که آقای احمدی با توجه به درایت و پیشینه مثبتی که در ارائه خدمات به شهروندان دارند برای این پست خطیر انتخاب شده اند و بدون شک با حضور ایشان شاهد تغییرات اساسی در شهر خواهیم بود.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    با مطالب جدیدی به روز هستیم
    مقدمتان گلباران

    سایت طرفداران مهندس احمدی
    4mostafa.blogfa.com


    پاسخ:
    .خوش به حال مردم ساوه .من از امروز ساوه را برای زیبایی هایی که قلا نبوده کاملا رصد می کنم که واز دیدن زیباییهای تا کنون نداشته حظ می کنم . امید واریم  این تغییرات اساسی به شهرهای دیگر هم سرایت کند به به  چه شود ؟/
    من سلام به اطلاع میرسانم نویسنده رادیو ساوه در زندان نیست بلکه با وثیقه یک میلیارد ریالی که بالاترین وثییقه تاریخ رسانه های استان مرکزی است مدتهاست آزاد شده و احتمال حکم زندان و شلاق ایشان به اتهام کلیشه ای (نشراکاذیب و تشویش اذهان عمومی) درسال 94 بسیار بالاست. دوستان ما تلاش میکنند چنین داستانی اتفاق نیفتد چون تامین چنین وثیقه ای در توان همه وبلاگنویسان فعلی و بعدی نیست و این نباید به عادت قضایی تبدیل شود. هرکس موظف است بقدر توانش کمک کند. از خانم میرگلوبیات گرفته تا من وشما. اینجا بحث فقط رادیو ساوه نیست. این اتفاق برای همه ممکن است بیفتد و عاقل آنست که اندیشه کند فردا را.
    عزت زیاد
    سلام به آقای ساعدی و خوانندگان خوب این وبلاگ
    همه مطالب را از نظر گذراندم و نظرات را هم مطالعه کردم. آقای ساعدی نمیدونم این نظر من را تایید کنید یا نه اما سعی میکنم مثل همیشه اصل خودسانسوری را رعایت کنم تا نظر تایید بشه. میخوام از احساسم بگم بعد از فیلتر شدن رادیو ساوه و خبر بازداشت نویسندش. 
    من اصلا نمیخواستم در انتخابات 88 رای بدم.چون به این نتیجه رسیدم که انتخابات تو کشور ما یه نمایشه.اما به اصرار شدید دوستان خانواده بخاطر مصالح کشور با اینکه میدونستم کار بی حاصلی رفتم و به میرحسین رای دادم و بعدش راهم خودتون میدانید. در انتخابات گذشته شرکت نکردم چون اعتقاد داشتم حتی اگر اوباما هم رئیس جمهور ایران بشه فایده ای نداره الان میبینم با وجود حمایت همه جانبه احادجامعه از روحانی ایشون هیچ قدرتی ندارن و خودتون شاهد اخبار گوشه و کنار و آشفتگی داخلی کشور هستین. در این میانه انتقادات ملایم وبجای رادیو ساوه از مسئولین محلی میشه معضل یک شهری. هیچ کس اهمیتی به این انتقادات نمیده.من متعجبم از شاکیان وبلاگ. اصلا چرا این وبلاگ فیلتر شد؟! شما که اگر ده سال یا صد سال کسی ازتون انتقاد کنه خودتان را اصلاح نمیکنند چرا وبلاگ را بستنی؟ مگه اصلا واسه شما نظر مردم مهمه؟! من به این نتیجه رسیدم تو این شرایط انتقاد کردن از هر مسئولی در هر سمتی که هست بی فایده است. خداوند روی گوش و چشم ودل اینها پرده انداخته و هیچ چیز را درک نمیکنن. به نویسنده های رادیو ساوه اکیدا توصیه میکنم دست از انتقاد بردارن. واآقای ساعدی شما پرسیدن(آیا مردم ساوه راضی هستن؟) من میگم که نه. نه تنها مردم ساوه بلکه مردم ایران راضی نیستن.ما سکوت کردیم.سکوت وحشت انگیز پیش از طوفان. آتش زیر خاکستریم. بعضی ها فکر میکنن اسیدپاشی تو صورت صدها دختر اصفهانی(به گفته سردار مقدم318مورد!) چیزیه که بشه فراموش کرد.حتی داعش هم همچین وحشیگری نمیکنه. یا حمله به نماینده مجلس و.... آقای ساعدی در جایی پرسیدین (چرا خود ماها وبلاگ نمیزیم؟)به نظر شما چرا؟!!!
    پاسخ:
    اقا شهریار به اتفاقات شیراز و اعتراضات بعدیش هم توجه بفرما . عرض کردم که ما از ترس اینکه فیلبر بشوم دستگیر بشوم .. انتقاد نکنیم که وا مصیبتا یک بار عرض کردم بغد از اتقاقی که برای مرحوم بهشتی افتاد 22وبلاگ که اکثرا هم نقدهای تند دارند فعال شدند .ولی با رفتن یک وبلاگ در ساوه همه ماستها را کیسه کردند .این درسته ؟ اقای صدیق قلم شیوایی داشت و اقای علیزاده نقد می کرد در ارتباط هم بودیم بعضا سئولاتی را داشتیم . خودش رفت؟ . یک سئوال خصوصی از جناب علیزاده داشتم ایا تذکر گرفت تا تقیه کند وتامثل پوریا نشود؟ ممنون از شما و اما...در این روزهای پایانی سال  امیدوارم که تمام مسیولین ونامسیولین و هرشخص حقوقی نسبت به ازادی ادمی رادیو ساوه اقدام کند در این روزهایی که پدری از قاتل فرزندش گذشت کرده در این روزهایی که تمام زندانیان مالی به کمک خیران ازاد می شوند در این روزهایی که روزهای بخشیدن یک دیگر است روا نیست کسانی که بخاطر انتقاد به ما وبه عملکرد ما که حتما هم مستحق انتقاد بود در زندان باشند ما یی که پای حرف باشد از مادر بیچاره ای به زور رضایت قاتل فرزندش را می گیریم نوبت بخشش یک متقدبه خودمان که می رسد مرغمان یک پا می شود چرا یکبار بجای دادن جواب منتقد از طریق روابط عمومی دفتر مان موسسه مان نهادی که بر ان ریاست داریم راحت ترین راه که شکایت و رساندن به اشد مجازات باشد انتخاب می کنیم.من از جناب مهندس شرافت و خانه خیرین ساوه برای خاتمه دادن به این وضع  درخواست کمک می کنم و همچنین از تمام مسیولین  تصویب قانون وبنگاری را تقاضا مندم تا اگر وبنگاری تخلفی داشت طبق قانون رسید گی کنند  امید که ادمین رادیو ساوه در عید امسال کنار خانواده اش باشد و  ممنون از شما خدا حافظ

    طنز/ پنج کاری که برای بهتر شدن حالتان باید انجام دهید!
    طنز و کاریکاتور > طنز - شهرام شهیدی در روزنامه شهروند نوشت: خوب زندگی کردن خیلی هم دشوار نیست و با همین امکانات اولیه می‌شود زندگی خوبی داشت...

     

    خوب زندگی کردن خیلی هم دشوار نیست و با همین امکانات اولیه می‌شود زندگی خوبی داشت. مهم نیست که برای زندگی خوب چه چیزهایی لازم است. اتفاقا با محدود کردن حواس پنجگانه خود می‌توانید از زندگی لذت ببرید. پیشنهادهای ما را در زیر بخوانید و بعدا نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید بعد از انجام این موارد - اگر هنوز زنده‌اید - حس بهتری ندارید؟

    ١- نبینید: برای بهتر شدن زندگی‌تان اولین کار مهم این است که چشمتان را ببندید. بر چی چشمتان را ببندید و از چی چشم‌پوشی کنید؟ باید چشمتان را بر جابه‌جایی غیرقانونی پول‌ها و اختلاس و آلودگی هوا و ترافیک و دعواهای حیدری نعمتی و تخریب محیط‌زیست و گرانی و نتایج تیم فوتبال محبوبتان و عدم بارندگی و خشکسالی و گردوغبار و تأخیر پروازها و لغو کنسرت‌ها و مجوزها و زیرمیزی‌ها و جنایت‌ها و طالبان‌ها و داعش و نتانیاهو و شکار حیوانات و حیوان‌آزاری و حقوق شهروندی‌ای که بیخود و بی‌جهت بهتان اعطا شده و... بسته و همه اینها را شتر فرض کنید و به تأسی از ضرب‌المثل شتر دیدی ندیدی چشم بستن بر روی پدیده شتر را به تمام زندگی‌تان تعمیم دهید.

    ٢- نشنوید: از شنیدن هم باید حذر کنید. با مقداری پنبه و یا دو چوب پنبه گوش‌تان را مسدود کنید تا نشنوید. چیزهایی که نباید بشنوید عبارتند از: سخنرانی مقامات مسئول، اخبار جرم و جنایت، اخبار داعش، فحش‌هایی که از صبح تا شب به شما می‌دهند. تقاضای دوستانتان برای قرض گرفتن مبلغی حتی ناچیز، غیبت، تهمت، دروغ، افترا، وعده‌های مسئولان، اخبار بیست و سی. تفسیر خبر، بگم بگم، افشاگری‌ها، نقد کارهایتان، صدای صاحبخانه از پشت تلفن، بوق ماشین‌ها، فریاد مسافرکش‌ها، صدای سریال‌های ترکی، آواز دهل، ابوعطا خوانی قورباغه‌ها و... اگر چوب پنبه در دسترس‌تان نیست از قابلیت فضای رسانه‌ای آزاد استفاده و یک گوش‌تان را در کرده و از گوش دیگر به‌عنوان دروازه استفاده کنید.

    ٣-لمس نکنید: شما نباید چیزی را لمس کنید. آب آلوده، هوای آلوده، باران آلوده، غذاهای فست فودی آلوده، حیوان آلوده، انسان آلوده، همجنس و هرنوع انسان با جنس مخالف، مشکلات مردم و سختی‌هاشان، فقر کاذب و زیر خط فقر مجازی بودن و... ازجمله مواردی هستند که لمس نکردن‌شان حسن است.

    ٤-نچشید و نخورید: نچشیدن لب لعل، مزه گس. تلخی بی‌پایان و پایان تلخ، چیزهای زاید، چیزهای بی‌مورد، چیز زیادی، پول مردم، زهر هجر، مال حرام که زیاد گیر می‌آید و مال حلال که سخت‌گیر می‌آید، فست فود و... هم بسیار مهم و ضروری است

    ٥-نبویید: بوی بد دهان، بوی سوختگی اعضای فوقانی و تحتانی، بوی بهبود ز اوضاع جهان، کلیه بوهای مشکوک با منشأ انسانی یا معنوی، بوی تن، بوی عرق از هر نوع، بوی کفش و جوراب، بوی کله‌ای که بوی قرمه سبزی بدهد، بوی گوشتی که دست گربه بهش نمی‌رسه، بوی دهانی که گفته دوستت دارم، دهانی که بوی شیر می‌دهد، بوی الرحمن، بوی جوی مولیان که دیگر خشک و بی‌آب شده و محل تخلیه زباله است. بوی پیاز چه سر پیاز چه ته پیاز. بوی سیری که به پیاز طعنه بزند، بوی خوش خدمت، بوی باروت، بوی نا، بوی دستنبویی که بوی دست او گرفت، بوی فاضلاب و... هم ازجمله مواردی هستند که باید نبوییدشان.
    زورگیران از چه شیوه هایی برای شکار طعمه های خود استفاده می کنند؟
    1. یکی از روش های زورگیرها این است که افرادی که در حال معامله کالای با ارزشی مثل دلار، طلا یا امثال اینها هستند را زیر نظر می گیرند و به عنوان مثال خودروی آنها را پنچر می کنند و در فرصتی که ذهن فرد به این موضوع مشغول شده به سمت خودروی او حمله می کنند و اقدام به سرقت کالای باارزشی می کنند که دنبالش بوده اند. 
    2.روش دیگر زورگیران به شگرد«کثافت کاری» معروف است. آنها برای منحرف کردن ذهن طعمه مورد نظر چیزی مثل تخم مرغ را به سمت او که عموما عابر است پرتاب می کنند و وقتی فرد سرگرم این موضوع شد برای کمک به او نزدیک می شوند و کیف یا جیب او را می زنند.
    3.روش خفه کنی از روش های دیگر زورگیران است. آنها ممکن است ناگهان در پیاده رو با فردی درگیر شوند و او را متهم به مسائل ناموسی کنند. در این صورت عابران دیگر به تصور اینکه موضوع ناموسی است کمتر واکنشی به درگیری نشان می دهند و سایر همدستان زورگیر هم دراین فرصت کیف یا جیب او را می زنند.
    4.ممکن است شما به عنوان مسافر سوار خودروی گذری شوید و در معرض زورگیری قرار بگیرید. در چنین شرایطی راننده بعد از سوار کردن شما فردی از همدستان خود را قدری جلوتر و در پوشش مسافر سوار خواهد کرد و بعد از انتقال خودرو به مکانی خلوت از شما زورگیری خواهد کرد. البته این نوع زورگیری ممکن است به شکل زورگیری مسافر از راننده هم اتفاق بیفتد.
    5.شیوه دیگر زورگیران این است که دو نفر از آنها در ساعات پایانی شب با ماسک وارد مغازه(عموما سوپرمارکت) می شوند و بعد از تهدید فروشنده با سلاحی سرد مثل قمه و خالی کردن دخل، سوار بر موتور یا خودروی همدستانشان که انتظار آنها را می کشند محل را ترک می کنند.
    6.نوع دیگر زورگیری ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شما خودروی تان را در حالی که روشن است برای باز کردن درب پارکینگ ترک کرده اید و در این حالت امکان سرقت خودرو را فراهم کرده اید.
    7. یکی از انواع زورگیری که بسیار شایع است سرقت از عابرانی است که به عنوان مثال دلار خرید و فروش می کنند یا طلا فروشانی که کیفی معامله می کنند. زورگیران در این شرایط این افراد را به ویژه در مکان های خلوت دنبال می کنند و در فرصت مناسب اقدام به زورگیری از آنها می کنند.
    8.نوعی از زورگیری هم از منازل اتفاق می افتد اما این نوع سرقت عموما منشا اختلاف داخلی و خانوادگی دارد و زورگیران برای سرقت معمولی وارد منزل نمی شوند.
    برای اینکه طعمه زورگیران قرار نگیرید چه ملاحظاتی را باید رعایت کنید؟
    مهمترین نکته ای که باید برای در امان ماندن از سارقین مورد توجه قرار داد، نمایان نبودن طلا، جواهرات و اموال و کالاهای با ارزش است که عامل اصلی تحریک سارقین به سرقت و زورگیری است.
    همچنین باید حتی الامکان زمان جابجایی پول، طلا و کالای با ارزش تان را از دیگران مخفی کنید.
    نکته مهم دیگر این است که وقتی پول زیاد یا کالای با ارزش به همراه دارید از مکان های عمومی تردد کنید و کمتر به سمت کوچه و خیابان های فرعی و خلوت بروید.
    اما اگر در معرض زورگیری قرار گرفتید...
    در مقابل زورگیران که غالبا در زمان ارتکاب جرم از نظر روانی در حالت عادی نیستند مقاومت نکنید و آنچه می خواهند را در اختیارشان قرار دهید چرا که هیچ چیز ارزش جان شما را که در خطر قرار گرفته ندارد.
    سعی کنید مشخصات دقیق زورگیران، وسایل نقلیه شان و اسامی که بین آنها رد و بدل می شود را به خاطر بسپارید. این امر کار پلیس را در پیگیری پرونده تسهیل خواهد کرد.
    وقتی سوار خودرویی می شوید و بعد از شما مسافری قصد سوار شدن دارد سعی کنید به بهانه ای پیاده شوید و بعد از نشستن آن فرد مجددا سوار شوید. همچنین به این موضوع دقت کنید که آیا درب خودرو از داخل باز می شود یا نه.
    پاسخ:
    سلام جناب طبا طبا یی بزرگوارید شما
    اجازه دهید که قدری پیرامون وبلاگ رادیو ساوه تامل کنیم  .چون درنظرات چند مطلب پایین ناشناسی به  نام خبر از ازادی قزیب الوقوع داده بودند و شما حرف دیگری دارید در نظر ارسالی از گذشت نماینده و شورا و رییس دانشگاه نوشته شده ومانده بود اقای م الف ومن نمی خواهم وارد مسایل حاشیه ای بشوم با این توضیح که ازادی ادمین رادیو ساوه از خواسته های من هم هست وباور کن درست است که کمتر از 25 کیلومتر فاصله داریم ولی درک موضع برایم سخت است . متاسفانه با اقای رحیمی و دونفر از شوراییان ساوه موفق به گفتگو نشدم  مانده ام که خبرنگار ازاد و حرفهای شما و مانده ام که چرا وبلاگهای در ساوه خود ممیزی می کنند ..وحتی در وایبر و واتس اپ و لاین هم خبری واثری نیست و این یعنی اینکه مردم ساوه واقعا راضیند؟ بگذریم .. از صعه صدرتان ممنون و نظراتت را در اینده بطور کامل تایید می کنم با جوابیه حتی اگر باعث خنده بیشتر خوانندگان شود یاحق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی