شهر خوبان

چو غلام آفتابم

هم از آفتاب گویم





دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها
  • ۰
  • ۰
یا لطیف

کتابسوزی واژه آشنایی است که لرزه بر اندام فرهنگ و ادب یک ملت می اندازد. تاریخ در لایه لایه خاطره خود کتابسوزان های بسیاری به یاد دارد؛ با وجود فاصله تاریخی میان این اقدامات می توان کتابسوزی را وجه اشتراک همه افرادی در تاریخ دانست که با دیکتاتوری نسبتی داشته اند.

روزگاری نازی ها بیش از 25000 جلد کتاب متضاد با ایدئولوژی خود را که فساد آن را از فساد غذا برای بچه های آلمانی می دانستند، در آتش سوزاندند و روزی مغول کتابخانه های ایران را به آتش خشم خود کشید. دانشنامه کتابخانه و دانش اطلاعات در این مورد نوشته است که «یک بار دیگر تمدن عظیم ایرانیان به وسیله ی مهاجمین نابود شد؛ این بار به وسیله قبایل مغولان و تاتارها (۱۲۲۰ میلادی)؛ آنها مساجد را تبدیل به طویله اسبانشان کردند، کتابخانه‌ها را سوزاندند و از نسخه‌های گرانبها به عنوان سوخت استفاده کردند». امروز هم داعش، یاد آنها را زنده می کند و به گفته منابع خبری با حمله به کتابخانه مرکزی موصل 100 هزار جلد کتاب را از بین می برد. در این میان مجموعه روزنامه‌های عراقی که حدود یک قرن پیش انتشار یافته اند و نقشه‌ها‌، کتاب‌ها و مجموعه‌هایی از دوره عثمانی به بعد نیز طعمه حریق داعش شده اند. کتابسوزی های عمدی در عراق، مساله ای که دبیرکل یونسکو نسبت به آن هشدار داده بود و آن را شاهدی بر اجرای نوعی پروژه وندالیستی دانسته بود که  هم حیات انسان و هم خلاقیت هوشمندانه بشر را هدف قرار داده است.وتتخریب مجسمه و نمادهای دیرین و.. هم مورد هجوم بدویون تکفیری قرار گرفته است.

فرهنگ ستیزی داعش در موصل... صباح زنگنه: داعش می خواهد در تاریخ، فرهنگ و اندیشه ها گسیختگی ایجاد کند

.آری در شهر موصل عراق از زمان تهاجم نیروهای داعش شمار زیادی از نمادهای فرهنگی بدست تروریست ها ویران شده از جمله مقبره شاعر بزرگ «ابو تمام»، موسیقیدان و شاعر نامی عراق «عثمان الموصلی»، نابودی آرامگاه مورخ نامی «ابن اثیر»، سوزاندن بیش از هشت هزار دست‌نوشته باستانی کتابخانه موصل در آتش. لک ننگ دیگر ی بودبر کشتارهای فجیع برده فروشیها زبان بریدنها سوزاندنها و کشتار پشت کشتار .کشتاری وحشیانه ای که هیچ چشمی طاقت دیدنش را ندارد تکفیریها تاکنون چندصدهزار انسان بی گناه را به مسلخ جهل برده وسلاخی کرده اندو میلیونها آواره وبرده از زنان وکودکان بر جوامع اسلامی تحمیل کرده اند واینها سوای برده های جنسی هستند که هرروز از از سرار جهان وازمرزهای لاییکهای ترک تحت عنوان جهاد النکاح وارد عراق و سوریه می شوند. و جنایتهایی که قلم شرم از نگارشش دارد. متاسفم انسانهایی چون اردغان وعبدالله گل وپادشاه عربستان وامیر قطر و رییس امارات عربی متحده  نتانیاهو  وتکفیریها در قامت یک انسان هستند. از قرایین اینگونه برمی آید که کشور بعدی که کاندیدای سالاخان تکفیری  برای قتل و غارت ویرانی و فجایعی که بیش از سه سال است در کشور زیبای سوریه و  واستانهای زیبای کشور عراق و لیبی شاهد بوده ایم می باشد و می طللبدکه.تصمیم گیری کشورهای که محور مقاومت نام برده میشوند در مور کشور زیبای یمن بی تفاوت نباشند زیرا تجربه نشان داده هر زمانی ادمکشان انجمن کنند(1) اتفاقی در شرف تکوین استت واین اتفاق در چند روز گذشته افتاد بعنوان یک انسان امیدوارم که تمام نقشه هایشان نقش بر آب شود و مردم مجاهد یمن وبخصوص انصار الله  در دامهای خطرناکی که برای کشور یمن پهن کرده اند نیافتند وچاه کنهای  ضد بشر در ته چاه بدبختی و مرگ خود کنده قرار گیرند ما برای نیافتادن چنین اتفاقی دعا می کنیم وامید شیعیان نیز فریب شیادانی که با فریب ظهور منجی همپای تکفیریون در این آشوبهایند . نخورند . و علما و بزرگان در این زمینه کوشش وافری بنمایند . زیرا طی چند روز گذشته ماشین اطلاع رسانی منحرفین فعالتر شده وهمنوا با تویت های بیشمار تکفیر سعی در ایجاد بلوای ملک صبا را دارند و کشتار مردم بی پناه یمن را نشان دیگری از ظهور منجی که هیچ شباهتی با جضرت حجت بن الحسن روحی له الفدا (عج) ندارد می دانند ضمن دعا دست به دامن علما و خود حضرت می شویم و امیدواریم شاهد نابود تکفیریون تحت هر عنوان
و نامی که هستند باشیم و خداوند فرج منجی عالم بشریت بقیه الله مهدی موعود(عچ) را نزدیک گرداند  وبا نابودی کفر والحاد وستم جهانی پر از عدل پی ریزی فرماید . امروز ویدئوهایی که از بردگی زنان وکودکان بخصوص دختران شیعه  و ایزدی وکشتارهای خارج از تحمل آدمی در فضای مجازی انتشار می یابد سبعویت ماشین کشتار انسان نماهایی است که به نظر می رسد دستکاری ژنتیکی شده اند .اگرچه ریشه تاریخی چنین قساوتی را در کربلا و با اهل بیت رسول الله (ص)را شنیده بودیم و امروز برای جهانیان قابل لمس است آنچه که برای سرور شهیدان و امام مظلومان امام حسین ,(ع)گذشته است .  السلام علیک یا با عبدالله....................................................
..........................................................
1  "نشست السیسی مصری اردوغان لاییک و شاهزادگان عربستان و.
تکمیلی:
 
.

  • ۹۳/۱۲/۱۰
  • محمد ساعدی

نظرات (۳)

  • مجموعه مذهبی و فرهنگی دارالحسن
  • حضور متخصص اطفال

    در مرکز نیکوکاری دارالحسن علیه السلام

    معاینه رایگان (مختص نیازمندان)

    حضور عموم آزاد است.

    زمان: پنج شنبه مورخ14/12/1393

    جهت اخذ وقت قبلی با شماره زیر در ساعات 14-8 تماس حاصل فرمایید.

    45223141-086

  • مجموعه مذهبی فرهنگی دارالحسن
  • با سلام و عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
    پیشنهاد می شود به شما شهروند گرامی و فعال در عرصه مجازی دو اخبار اخیر در وبلاگ مجموعه را در وبلاگ خود نیز نشر دهید.
    رضا شاه در مسافرت به کرمانشاه عده ای جنازه کش را مشاهده میکند که بدنبال یک گاری که در آن پنج جنازه قرار دارد با علم و کتل و پرچم های سیاه در حال حرکت هستند. وقتی که رضا شاه چهره های سیاه سوخته و رقت بار بازماندگان میت را مشاهده میکند که جز پوستی بر استخوان و پاهای خون آلود رمقی ازشان نمانده  به یکی از کارمندان فرمانداری کرمانشاه امر میکند که سوال کنند این عده با این جنازه ها به کجا می روند! چند دقیقه بعد کارمند فرمانداری به اعلیحضرت پاسخ میدهند که قربان یکی از علمای یزد وصیت کرده که بعد از فوت او را در نجف اشرف دفن نمایند! هم اینک این کاروان همراه با جنازه ایشان به توسط خانواده و مریدانش رهسپار عراق می باشند! رضاشاه میگویند پس چرا تعداد جنازه ها بیشتر هست!؟
    ـ قربان در بین راه تعدادی از اقوام و بازماندگان میت بخاطر طولانی بودن راه فوت میکنند
    رضا شاه کبیر با ناراحتی و با عصبانیت میگوید خدا لعنت کند پادشاهان قاجاریه که این رسم زشت و سخیف را بنیاد نهادند سپس بر سر فرمانداری و شهرداری کرمانشاه فریاد می زند اگر شما که هم مرز با کشور عراق هستید بر این جنازه ها مالیات و عوارض سنگینی می بستید قبرکن بدبخت یزدی، مرده شور فقیر یزدی و قبربند و سنگ قبرساز و قاری یزدی امشب به نان و نوایی می رسید اما اهمال شما مسئولان شهر کرمانشاه باعث شده که همه این سود و صرفه به جیب عراقی ها سرازیر شده و از همه بدتر و مصیبت بارتر اینکه خاک عزیز کشورمان که مامن و ماوای کرور کرور دانشمند و شاعر و فیلسوف و سرباز فداکار بوده کم ارزش و بی بهاء جلوه گر شود و از همه مصیبت بار تر این رسم و رسوم زشت و تهوع آور منسوخ میشد.

    ناگفته نماند که مرزداران عراقی که  زیر نظر سربازان و افسران انگلیسی دستور میگرفتند در بررسی جنازه ها ، جنازه هایی که متلاشی بود یا جنازه هایی را که فاسد میشد اجازه ورود به خاک عراق نمیدادند و چون این جنازه ها در مرز کرمانشاه معطل میماند مردم کرمانشاه در معرض بسیاری از امراض قرار میگرفتند و حتی بسیاری از مردم  تلف میشدند.

    نقل شده ازمجله یغما
    پاسخ:
    تحریف تاریخی است. رضاخان را همه میشناسند .چگونه ممکن است از مرد بی سواد چون او .چنین جملاتی انتظار داشت . ااینگونه نوشتنها دستکاری تاریخ شفایی مردم است . 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی