شهر خوبان

چو غلام آفتابم

هم از آفتاب گویم





دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها
  • ۰
  • ۰

یا لطیف

نرم نرمک می رسد اینک بهار               خوش بحال روزگار خوش بحال روزگار

سال به انتهای خود رسید و آخرین نفسهایش را در هوایی که تداعی کننده زمستان نیست  می کشد آری به همین سادگی یکسال از عمرمان کم شد . سال را با همه خوشیهای و ناخوشهایش را پشت سر گذاشتیم در حالی که در چند عروسی و شادی شرکت کردیم وبا پدر ومادر کودکان زیبا که قدم بر این دنیا گذاشتند گفتیم و خندیدیم و و متاسفم که بگویم همراه باخانواده آموزگار ضجه زذیم همراه با خانواده ی نیکروو شاهپسندی گریه کردیم بر مزار  آقا رسول کمالی همنوا با مادر همسر و


دخترش اشک ماتم ریختیم وبا حانواده دوستدار شارق و چند در گذشته دیگر هم ناله شدیم  خدا همه درگذشتگان را در جوار رحمتش جای دهد و شادی وسرخوشی و سلامتی را به تمام داغدید گان مرحمت فرماید  و سال جدید از را ه می رسد و بهار شکفتن و زایش و خوشی نیز با خود همراه ما آورد از خداوند میخواهیم که سال پیش رو سالی سرشار از سلامتی شادی  شادکامی و وصل برای همنوعان ایرانی باشد وهیچ غمی اجازه ورود به هیچ قلبی را نیابد .بیماریها درمان شود و تصادفات به صفر برسد و هیچ ایرانی دچار بیماری صعب العلاج نگردد چون سال را به نام نامی حضرت مادر می آغا زیم . سال ما امسال به نام حضرت آب و آیینه و عشق اغازمی شود حضرت مادر

ا
 حضرت فاطمه(س) به عنوان مادر اهل بیت و یکی از مهمترین صحابه، همسر و یاور علی(ع) و دختر پیامبراسلام  و کسی که در محل نزول وحی بزرگ شده و  تربیت وحیانی گردیده مورد توجه  ویژه مسلمانان خاصه شیعیان است. گرچه حضرت عمرکوتاهی داشت.
برای  شناخت حضرت فاطمه(س) منابع بسیار در اختیار ماست که با مراجعه به آن می توانیم با اندیشه ها و سیره عملی آن حضرت آشنا شویم. منابع موجود در این رابطه دو دسته اند.  دسته اول، مطالبی است که دیگران درباره حضرت آورده­ اند که به صورت روایت یا کتاب است. قسم دوم ، آنچه که منسوب به خود حضرت است و در دست ماست، یکی از آنها خطبه­ های سه گانه که  حضرت در مسجد مدینه پس از رحلت پیامبر اسلام در اعتراض به غصب فدک ایراد کرده و خطبه  دیگر در بستر برای زنان انصار و مهاجر نقل شده است.

در بحارالانوارعلامه مجلسی و شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید و  احتجاج طبرسی، سه خطبه از حضرت با سند عبدالله محض نقل شده است. خطبه اول حضرت فاطمه(س) در مسجدالنبی، خطبه دیگر خطاب به زنان مهاجرین و انصار و نیز خطبه در رابطه با فدک که از آن حضرت نقل شده است. این خطبه­ ها از فصاحت و بلاغت فوق العاده ای برخوردار است. مضامین و محتوای اینها در بردارنده معارف دینی و اندیشه­ های بلند حضرت فاطمه (س)  است. در این خطبه­ ها به بسیاری از مسایل اشاره دارد. یکی از موضوعاتی که  دراین خطبه­ ها به آن توجه شده است، جایگاه حضرت علی (ع) می باشد. در لابه لای این سخنان به زوایای خاصی از زندگی همسرش پرداخته است که بسیار آموزنده و قابل استفاده می باشد و می توان به عنوان دیدگاه­های حضرت در رابطه با علی (ع) استناد کرد.
حضرت برای تزریق اگاهی در جامعه سخت تلاش کرد و علی رقم فرصت کم و با کمترین امکانات و محیطی سرشار از خفقات ترور و حمله جهال لحظه ای از پا ننشست زیرا معتقد بود
آگاهی گوهره گرانبهایی است که  خداوند بر ا نسان ارزانی داشته است تا در ظلمت­ها از آن بهره گیرد و به راه راست رهنمون گردیم. اهل بیت مصباح هدایت هستند به شرط اینکه ابتدا آنان را بشناسیم و سپس از آنها پیروی کنیم در این صورت خداوند دنیا و آخرت ما را تضمین کرده است. بر علماست که زمینه خطبه های گرانبهای حضرت مادر داد سخن دهند که آنچه حقیر در این چند سال از سخنرانان وشعرا شنیده ام تنها درد یک روزه از مادر و یک شب از شویش امیر کلام و عشق علی علیه السلام  بوده و بس ..ایا امسال هم با دادو قالهای بی محتوای مداحان روبرو می شویم ویا منبرهای پرمحتوایی که تلاش می کنند تا زهرای اطهر را بشناسانند امسال هم باید شاید ناسزا گوییهایی که تا کنون جز ایجاد تفرقه  وتشتت  ثمره نداشته و تنها  گلی بر سر شیعیان زده را بهتر است از زبان عبدالملک ریگی ملعون بشنوید که گفت هرجا نیروهای ما از مثله کرده جوانان شیعه می بریدند با پخش صدای مداحان و منبریون خاص به آنها روحیه شیعه کشی تزریق می کردیم .و توخود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل التماس دعا
  • ۹۳/۱۲/۲۷
  • محمد ساعدی

نظرات (۸)

  • خبرنگار آزاد
  • یکی از شاکیان پرونده رادیو ساوه آقای محمدعلی رحیمی مدیر مسئول  نشریه محلی گلهای ساوه است که وی مدتی آماج شدیدترین حملات بیرحمانه این وبلاگ پرخواننده قرا گرفته بود. در اینجا برای ثبت و قضاوت تاریخ و آنهایی که رادیوساوه را نخوانده بودند یکی از مطالب مرتبط با ایشان را به نقل از آرشیو رادیوساوه که هنوز در اینترنت موجود است میاوریم. به لحن خشن و غیراخلاقی و صدالبته شجاعانه نویسنده رادیوساوه در دفاع از بیت المال دقت کنید. به نظرم یک نویسنده باید حرف خوب را خوب بزند:
    بوی تعفن از گلهای ساوه: ۱۸ بار چاپ عکس فرماندار !

    انتظار ما از واژه گلهــا این است که بوی نشاط و رایحه دلنشین از آن استشمام کنیم.

    اما در نشریه "گلهای ساوه" جز بوی تعفن از گندابه ای که محمدعلی رحیمی(مدیر نشریه) اسمش را کار فرهنگی(!) گذاشته، چیز دیگری به مشام ما نرسید.

    شماره ۱۳۴ نیمه دوم مهر ماه ۹۲ را دقیقاً بررسی کنید و تعداد عکسهای احمد آزاد (قرماندار منصوب احمدی نژاد در ساوه) را با دقت بشمارید. باور کردنی نیست ولی در همبن ۱۶ صفحه، عکسهای این آقا ۱۸ بار تکرار شده. به نظر شخصی من این کار یعنی توهین و دشنام به شعور و فهم و شرافت مردم ساوه که احتمالاً از منظر آقای رحیمی(مدیر نشریه) شاید لیاقتشان همین است!

    البته این اقدام رحیمی کم سابقه نیست. وی شش ماه پیش در شماره ۱۲۲ همین نشریه تیتر اصلی زده بود که" فرماندار ساوه حاصل دعای شهداست!. من نمی دانم دو سه روز استفاده از میز و صندلی و ریاست برای اطفای شهوت قدرت، ایا واقعاً ارزش دارد که آدمی مثل محمدعلی رحیمی، حتی حاضر شود کفشهای فرماندار شهرش را لیس بزند؟!

    پس کجاست آن شرافت آدمی و آن منزلت انسانی که شما مدافعش  هستید آقای رحیمی؟! در کجای عالم دیده اید که در یک نشریه ی 16 صفحه ای و قطع کوچک محلی، عکس یک فرماندار را ۱۸ بار به بهانه های مختلف در لا به لای صفحاتش چاپ کنند؟

    آقای رحیمی، شما که رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد شده ای و ایضاً عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان؛ آیا واقعاً به نظر تو دیگر مردم شهری که جنابعالی در آن زندگی می کنی چنین آدمهای پست و حقیری هستند که تو خود را نماینده افکار آنان تصور کنی؟ آیا دیگران را واقعاً بزغاله فرض کرده ای؟!

    در دیگر صفحات این نشریه نیز بوی لجنزار، همچنان مشام را می آزارد:

    در صفحه اول این نشریه که گرانترین محل انتشار آگهی هاست، پیام تبریک سازمان پسماند(زباله) شهرداری خطاب به شهردار جدید ساوه درج شده که هاشم زال(بازرس شورای شهر) باید معلوم کند چقدر هزینه از جیب مردم بابت آن پرداخت شده؟ من از آقای زال گلایه دارم که چند هفته پیش گزارش بازرسی مفصلی از بعضی لفت و لیسها در پروژه ساخت بنای عظیم شهرداری تهیه نمود ولی منتشرش نکرد. پس مردم به شما اعتماد کرده اند برای چی؟  آیا برای اینکه روی صندلیها لم داده و حق الجلسه بگیرید؟

    سه صفحه کامل و رنگی از نشریه به مصاحبه رئیس شورا و مراسم معرفی شهردار تعلق دارد. باید معلوم شود چقدر از پول زبان بسته مردم بابت آن پرداخت شده؟ شهرداری که خودش نشریه قانونی دارد چرا به دنبال تأمین مالی "گلهای ساوه" است؟ سفارش دهندگان این صفحات چه کسانی هستند؟

    آقایان! مردم را احمق و نادان فرض نکنید. اینها از پول مردم ارتزاق می کنند. این پولها حق پیرزن بیوه و بچه یتیم و معلولان و بدبختان و بیچارگان است. در کجای دنیا مسئول یک زیر مجموعه، به مافوقش در نشریات رسمی تبریک می گوید؟! لعنت خدا بر شما کسانی که برای امیال شیطانی خویش، دست در جیب مردم می کنید. شما که در شب احیا، قرآن یر سر می گذارید آیا داستان شمع بیت المال را شنیده اید؟

    و اما سالها پیش صفحات داخلی "گلهای ساوه" مملو از گزارش تصویری رنگی و سفارشی نماینده سابق(مرحوم اسلامی) بود ولی حالا مزین است به تمثال مبارک سرکار خانم بیات نماینده فعلی. خب این یعنی محمدعلی رحیمی در نقش مرده شور عمل می کند: آقای رحیمی مرده را می شوید، چه شاه باشد چه گدا !!

    او چاپ می کند و بابت هر خط و کلمه اش پول می گیرد، هیچ کار هم ندارد که طرف کیست و چکاره؟

    خب شاید این هم یکجور زرنگی است که ما نمی دانیم. این قصه سر دراز دارد ... فعلاً بماند.

    خلاصه هر چه بودی یادت بخیر رادیوساوه
  • روستای تاریخی بند امیر
  • باسلام .
    امسال نوروز بر سر سفره حضرت زهرا (س) میهمانیم .
    فرا رسیدن سال نو و نوروز فاطمی بر شما مبارک باد .
    پاسخ:
    سلام علیکم درود برشما عیدشما هم مبارک 
    ممنون از شما آری این چنین است برادر
    عده ای هستند که در مسیرِ غصب فدک و غصبِ خلافت، نوعی جدید از رفتارِ غاصبانه را راه انداخته اند: «غصب معارف و محبت»!! این ها داعیه داران کاسب کاری هستند که به نام ولایت علوی علیه السلام و کرامات فاطمی علیهاسلام، معارف و محبت اهل بیت علیهم السلام را به صورت معیوب و ناقص، به جامعه عرضه می کنند. این ها کلّاش های هفت خطّ و چلپاسه های ریاکاری هستند که نوعی از تشیّع را مطرح می کنند که مهم ترین فرآورده اش «عربده هایی از سرِ شکم سیری» است و «عافیت طلبی هایی با هزار توجیه»!!

    این نااهلان دندان گردِ دین فروش، اسلام و تشیّعی را عرضه می کنند که ربطی به خدا و رسول خدا علیهماسلام ندارد! این تشیّع، شبه ذوالفقاری است که طلاساز است و به دلیلِ کُندی و گرانی، به درد جهاد با کفر و شرک و نفاق نمی خورَد.

    تشیّعی که حاضر است تا روز قیامت های های بر مصائب حسین علیه السلام بگرید ولی قطره ای آبرو برای مکتب حسین علیه السلام خرج نمی کند.

    تشیّعی که حاضر است تمام دنیای اسلام را آتش اختلاف های عوامانه فرابگیرد ولی اجازه نمی دهد دود به چشم منافع اقتصادی اش برود.
  • صحیفه ای از شعر
  • سلام بر حاج آقای عزیز

    التماس دعا...
    یه تجربه خیلی مهم رو خودم تجربه کردم معمولا باد لاستیکهای سواری رو همه روی 32 تنظیم میکنن و کلی هم طرفداران پر و پا قرص کاهش مصرف سوخت روش مانور میدن اما متاسفانه این یک اشتباه بسیار بچه گانه محسوب میشه دلیلش هم اینه که وقتی شما این درجه رو تنظیم میکنید هندلینگ و یا همون کنترل ماشین شما در سرعتهای بیش از 100 در هنگام حادثه بسیار سخت میشه و ماشین مخصوصا در سرعتهای بالاتر از 120 فرمون نمیده اما اگر باد لاستیک ها رو روی 28 تنظیم کنید کمی مصرف سوخت و مصرف لاستیک شما بیشتر میشه اما در عوض هم ماشین شما نرم تر کار میکنه و استهلاک اتاق کم میشه و هم در سرعتهای بالا خیلی راحت ماشین فرمون میده و هم ترمز شما بهتر عمل میکنه - تو یه جاده خلوت تست عملی از هر دو درجه باد که انجام دادم با 206 روی باد 35 تا سرعت 140 دیگه ماشین با فرمانها ناگهانی که البته در زمان بروز حادثه بیشتر اتفاق میفته اصلا قابل کنترل نیست ولی با درجه باد 28 تا سرعت 190 تا تست گرفتم واقعا انگار ماشین چسبیده بود به زمین و در تمام فرمانهای ناگهانی کاملا اختیار و کنترل ماشین دست من بود - این رو به دوستان توصیه نمیکنم که تست کنن چون خیلی کار خطرناکیه اما بنده چون دیدم متاسفانه در تمام رسانه ها و تنظیم بادی ها این اشتباه داره تکرار میشه مجبور شدم تست عملی بگیرم و ببینم نتیجه چیه که براتون نوشتم خب حالا شما تصور کنید یه نوجوون که تازه یه پراید خریده کلی هم دقت میکنه و میره باد رو 32 تنظیم میکنه و یهدفه میخواد یه گازی به ماشین بده و بعد ناگهان یه حادثه جلوش پیش میاد واقعا هرچی هم تلاش کنه دیگه نمیتونه ماشین رو کنترل کنه و عدم تجربه هم قطعا منجر به حادثه بسیار بدی میشه شعار کشورهای توسعه یافته اینه : اول ایمنی اما متاسفانه شعار ما شده : صرفه جویی بدون توجه به ایمنی - من فکر میکنم همین تنظیم پایین تر باد تمام حوادث ناشی از عدم فرمون دادن ماشین رو از بین میبره و انقدر مهم هست که کلی تیزر تلوزیونی بسازن و اونه همه تبلیغات نادرست راجع به تنظیم باد که مدتهای زیادی در دولت قبل برای کاهش 2 درصدی مصرف سوخت انجام میشد رو اصلاح کنن و بگن : عزیران درسته که با تنظیم باد لاستیکها روی 32 مصرف سوخت شما بهینه میشه اما بهتره برای ایمینی بیشتر اون روی 28 تنظیم کنید شعار ما اول ایمنی هستش
    پاسخ:
    ناشناس عزیز چه قدر خوبی شما..انشا ئ خوب و جمله بندی زیبا و حرف درست با شیوه درست . ناشناس عزیز .بیشتر از این به ما سر بزن خیلی خوب بود مثل تو خیلی تو جامعه کم داریم . نوشته شما مرا یاد سامان میرزایی عزیز در  پایگاه خبری پارسنه می اندازد که حاشیه نویسیش برای مطالب مهم از اصل مطلب پربار تر است .اگر اقا سامانی لطفا .. این این نظر زیبا نیست که با اسم زیبایت همرا ه نشده
     خوب باشی و موفق

      کوتاهی در معرفی ساوه به عنوان یک فخر ملی

    ئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرندیه گفت: در معرفی ساوه به عنوان یک فخر ملی کوتاهی کرده‌ایم .

    علی وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی -‌ افزود: ایران اسلامی از جمله معدود کشورهایی است که ریشه در ژرفای تاریخ دارد و از اصالت و اعتبار والایی که سابقه آن به حداقل ژنج هزار سال پیش باز می‌گردد، برخوردار است.

    وی بیان کرد: از آن زمان که امپراطوری توانمند ایران یکه‌تاز صحنه سیاست و از جمله تاریخ‌سازان معدود جهان محسوب می‌شد هزاران سال سپری شده و آثار و اسناد گرانقدری که از آن روزگار بجای مانده، در شناخت تمدن بشری نقش ارزنده‌ای ایفا کرده است.

    وفایی با اشاره به ساوه به عنوان بخشی کهن از جغرافیای ایران اظهار کرد: حقیقت آن است که از صدر اسلام تا آغاز دوران صفویه هر دوره تاریخی را مورد مطالعه قرار بدهیم اثری مربوط به آن در ساوه میدرخشد.

    جای شما واقعا خالی است حاجی عزیز در:
    کمپین" پیام نوروزی" با هشتگ "#nowrozgan " از نیمه ی اسفندماه با این رویکرد، آغاز به کار کرده است و تا به امروز بیش از ده هزار نفر بازدیدکننده و عضو داشته است.
    مخاطبان این کمپین نه تنها ایرانیان سراسر دنیا ، بلکه مردمی هستند که از سایر اقوام و کشورها نوروز را به عنوان یک آیین باستانی جشن می گیرند.
  • دانلود آهنگ جدید
  • سلام وبلاگت قشنگه!
    خیلی باحال بود مطالبت :)
    با تبادل لینک موافقی؟
    دانلود آهنگ جدید
    http://rekormusic.ir/
    موافق بودی لینک کن بعد در لینک زیر لینک اتوماتیک ارسال کن
    بازدید سایت بالاست و ورودی بالاست
    تبادل لینک هوشمند
    http://rekormusic.ir/links/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی