شهر خوبان

چو غلام آفتابم

هم از آفتاب گویم





دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها
  • ۰
  • ۰

یا لطیف

 به تصویر نامه دقت کنید .

 حجت الا سلام رسول جعفریان تاریخ پژوه در مورد این نامه چننین گفت :امشب یک نسخه نجومی را ملاحظه می کردم. صفحات نخست آن مملو از یادداشت های مختلف نجومی و پزشکی و غیره بود. اما در لابلای این یادداشتها و به عبارت بهتر  در حاشیه آن، مالک نسخه که منجمی به نام محمد صادق منجم است، بسال 1085 یادداشتی خطاب به فرزندش نوشته و از برباد رفتن زحماتش برای عالم کردن این فرزند سخت گلایه کرده است. او از کسانی که بعدها به این نسخه دسترسی دارند خواسته است تا این متن را محو نکنند و الا به لعنت خدا و رسول گرفتار خواهند شد. واما اصل دلنوشته پدر به پسر

«اگر تو ای پسر بی غیرت من، غیرت بهم رسانی و الاّ این جانها که من از برای تو کندم، و زحمت بی نهایت کشیدم، همه لغو خواهد بود؛ و به جهت خاطر و محبت تو، در تصحیح کتب نجومی و سعی در منجم شدن و طالب علم شدنِ غیر علم نجوم نیز، و جان و عمر و مال خود را فدای تو کردن، اگرچه خسر الاخره شدم، و دین خود را به جهت دنیای تو فروختم، نهایت مطلب، [هدف] من که منجم شدن و فاضل شدن و فهمیده شدن تو بود تا حال تحریر که پنجم شهر صفر سنه خمس و ثمانین و الف 1085 است حاصل نشد، و مع هذا قدر من ندانستی تا نهایت رنجش از تو بهم رسانیدم، و بعد از موت من خواه فاضل و منجم و معقول و صاحب غیرت شده باشد و خواه خر نافهمیده مرا چه حاصل.

ای کاش مرا حق ـ سبحانه و تعالی ـ مواخذه و عذاب به جهت فروختن دین خود به دنیای تو نکردی، و همین [یعنی تنها] تأسف من به صرف مال و تضییع عمر خود بودی.

این چند کلمه به جهت آن قلمی شد که اگر بعد از موت من تو را ندامت از رنجانیدن من حاصل شود، و محبت های من که نسبت به تو کردم، هرگز از هیچ پدری نسبت به هیچ پسر خود مثل این به عمل نیامده، بخاطرت رسد، به جهت من نماز و روزه قضاء بخری در تمامی عمر من، و نعش مرا به عتبات عالیات بفرستی، و به جهت من ردّ مظالم بدهی، و اگر نه من با تو در یوم «یفرّ المرء من اخیه و امه وابیه و صاحبته و بینه» خصمی خواهم کرد بتو... [دو کلمه محو شده]

... این نوشته ها را حک کند یا بشوید یا این ورق را از این کتاب بیرون کند، عمداً و سهواً به لعنت خدا و نفرین سید الانبیاء و ائمه هدی و سیدة النساء و ملائکه مقربین و باقی انبیاء مرسلین صلوات الله علیهم اجمعین گرفتار شود.

کتبه محمد صادق»

 هرچه کردم که از آقا زاده بازی و نفوذ ش در سیستم اقتصادی کشور حرفی بزنم نشد چون خودم را که جای آنها گذاشتم دیدیم که اگر منهم بودم امروز اقا زادم حد اقل وزیر بود ..حتی اگر به قول داماد یکی از وزرای کنونی یقل دوقل بازی بکند ....

  • ۹۴/۰۱/۰۵
  • محمد ساعدی

نظرات (۴)

شما ییکه سنگ فرزاد حسنی را به سینه ی زنید ..

سلام.من آزاده نامداری هستم.
ذکرچند نکته ضروریه... 
اول اینکه نامه شما بقدری خشن و آشفته بود که ناخواسته منو تایید کردید،...
دو اینکه بازمث همیشه پشت یه زن قایم شدین اینبار بار مادرتون...
سه اینکه زندگی نه ماهه ی مارو همین توهمات شماکه درسوالاتتون هست ازهم پاشید...
 توهم..
خداهست ، خدانگهبان ماست ، ومن ازهیچی نمیترسم.
براتون آرامش آرزو دارم...بالبخند...
پاسخ:
؟؟؟؟؟؟؟

رسانه های خواب زده ایران تعطیل اند ، رسانه هایی که بودن و نبودن شان چه اهمیتی دارد جز معیشت کارکنان شان، کجا باید تحلیل خواند و شنید ، کجا باید هشداری داد و اوضاع را جدی گرفت، مردم بی خیال در سفرند و عذاب جاده ، ترافیک و تصادف را تاب می آورند ، بقیه هم مشغول خمیازه و بی حوصلگی اند ، تورم گستاخانه می تازد و مردم گرفتار قیمت میوه ، گوشت و مرغ شان مانده اند ، دولت هم بر خوش بینی عجیب اش لباس آمار می پوشاند و به زور به مردم حقنه می کند

عربستان وارد جنگ در یمن شد ، پیچیده گی جنگ با داعش دارد خود را به رخ می کشد ، هواپیماهای امریکایی مواضغ داعش در تکریت بمباران کردند ، لبنان و سوریه همچنان در لهیب جنگ خاکستر می شوند ، همه نگاهها به پیروزی های و شکست هاست ، اما هیچکس نمی پرسد در پس تین درگیری ها توان اقتصادی ملتها دارد دود می شود و در هوای غبار گرفته منطقه گم می شود ، فلاکت بیشتر توده ها جنگ را فرسایشی و عاقبت همه را ساکن ویرانه ها خواهد کرد

در این شرایط نه کسی تحلیل می کند و نه کسی بدنبال شنیدن تحلیل است ، یک خواب عمومی ، رسانه های فارسی زبان بیرون مرزی همان اندازه خواب اند که رسانه های داخل کشور ، خانواده های ایرانی آنقدر که گرفتار مرافعه های درونی اند خبر ندارند چه سال سختی در پیش دارند ، تازه کسی تحلیل جدی بنویسد چه کسی خواهد خواند و انگشت شمار هم بخوانند چه می توانند بکنند

راستی دارد باران می بارد ، هوا سرد است ، لابد ساری از درخت می پرد و شب صدای باد می آمد ، کسی خود را به کوچه تنهایی سپرد ، زندگی همین است ما در خود گرفتار مانده ایم و خاورمیانه دارد سرنوشت اش را بدست خود ویران می کند ، مذاکرات هسته یی هم در روزهای فرجامین اش چه ربطی به من و تو دارد ، ما که نمی توانیم صرفه جویی کنیم ، به ما چه ربطی دارد ،کاش باران ببارد تا مرداد ماه در لهیب گرما به کولرهای خاموش مان نگاه نکنیم و ماتم سرایی نکنیم ، این همه زندگی ماست ، خوب و بدش از ماست که بر ماست

  • طرفداران مهندس احمدی
  • عکسها سخن می گویند:
    گزارش تصویری از ابراز خوشحالی مردم ساوه بخاطر انتساب مهندس احمدی
    . . .

    تلاش مهندس احمدی برای رسوا نمودن سران فتنه
    . . .

    دکتر جوادی شهردار محترم ساوه:
    با انتخاب مصطفی احمدی از هم اکنون شاهد این تحولات جهادی در شهر و بخصوص شهرک علوی هستیم.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    حجت الاسلام دکتر تقوی امام جمعه محترم ساوه:
    بسیار خرسندم که آقای احمدی با توجه به درایت و پیشینه مثبتی که در ارائه خدمات به شهروندان دارند برای این پست خطیر انتخاب شده اند و بدون شک با حضور ایشان شاهد تغییرات اساسی در شهر خواهیم بود.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    با مطالب جدیدی به روز هستیم
    مقدمتان گلباران

    سایت طرفداران مهندس احمدی
    4mostafa.blogfa.com



    پاسخ:
    خوش به حال شما و مردم ساوه .. خوش بحال آنهایی که هنوز متوجه سقوط تنها تیم لیگ برتری استان که روزی قهرمان اسیا شد و اسمش شهرداری ساوه بود نشده اند و خوش به حال آنهایی که انگیزه ای برای شادی دارند شاد زی مهر افزون ..
    هواپیمای یک شرکت هوایی آلمانی که از اسپانیا به سمت آلمان در حرکت بود، در کشور فرانسه سقوط می‌کند. در پی این حادثه رؤسای سه کشور آلمان، فرانسه و اسپانیا با متوقف کردن تمام قرارهای کاری خود، به محل حادثه می‌روند. پادشاه اسپانیا نیز سفر خود به فرانسه را نیمه کاره پایان داده و به کشورش بازمی‌گردد. قرار شده است تا در محل حادثه، بنای یادبودی به احترام 150 مسافر، خدمه و خلبان کشته شده ساخته شود. محل‌هایی نیز برای اسکان خانواده‌های کشته‌شدگان در نزدیک محل حادثه ایجاد شده است تا به گفته مقام‌های مسئول، برای عزاداری به محل حادثه بروند. همچنین روانشناسانی را برای مشاوره دادن به خانواده‌های کشته‌شدگان به محل حادثه اعزام کرده‌اند.
    همه این رفتارها را با عملکرد مسئولان ایرانی در برابر چنین حوادثی مقایسه کنید؟ شکاف دولت- ملت فقط به مسائل سیاسی باز نمی‌گردد بلکه در چگونگی مواجهه با چنین رویدادهایی نیز قابل بررسی است.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی