شهر خوبان

چو غلام آفتابم

هم از آفتاب گویم





دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها
  • ۰
  • ۰
یا لطیف

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که روحیه سابق تعاون، همکاری و همیاری در جامعه ایران کمرنگ تر از گذشته شده است و اکثر مواقع زنجیره فعالیت های مشترک و گروهی در ایران بدون نتیجه از هم می پاشند.

 دکتر رحمان صفایی پژوهشگر مسائل اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا زندگی، نقش خانواده در تقویت روحیه تعاون و همکاری را مهم ارزیابی می کند ومعتقد است: اولین قدم همکاری و تعاون در محیط خانواده برداشته می شود هر چقدر اعضای یک خانواده در انجام جزیی ترین امور خانواده با یکدیگر همکاری داشته باشند در آینده نیز با چنین روحیه ای وارد جامعه می شود و در زندگی اجتماعی خود از فردی گرایی و تک روی دوری می کند.

صفایی با بیان اینکه فرهنگ تعاون، همیاری و همکاری در زندگی های جمعی جامعه ما بسیار کمررنگ شده است اظهار کرد: تعاون و همکاری به عنوان یکی از مهم ترین اصول اخلاقی، دینی و فرهنگی جامعه، به معنای عام هر نوع همکاری، رعایت منافع جمعی و کمک به دیگران اشاره دارد که در آن فعالیت های افراد برای دستیابی به هدف های مشترک هماهنگ می شود روحیه ای که به نظر می رسد در زندگی های جمعی امروز جامعه ما کمررنگ تر از گذشته شده است.

تمام مطلب را با کلیک بر روی متن ذیل پیگیری فرمایید


  • ۹۴/۰۶/۱۵
  • محمد ساعدی

نظرات (۱)

سلام
بله خیلی کم شده...
به وبلاگ بنده هم سر بزنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی