شهر خوبان

چو غلام آفتابم

هم از آفتاب گویم





دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها
  • ۰
  • ۰

یا لطیف

 در جهان اسلام کسی نیست که  ایت االه شهید شیخ نمر را نشناسد و ازفریاد آزادی خواهانه وظلم ستیزانه اش در حکومت فرعونی  ال سعود که  بنای حکومت جورشان بر خون پاکترین انسانها ست و تاریخ ننگینشان  مملو از ظلم وقتل و جنایت است بیخبر باشد.

 آری امروز جنایت تازه ای به موازات جنایات هولناک  در عراق .سوریه و بخصوص یمن و .رقم خورد وشیخ نمر را به همراه سه تن از یارانش  به شهادت رساندند. و لکه ننگ دیگری بر چهره کریه ال سعود نشست .

این جنایات ددمنشانه و تعرض به ساحت  مقدس علمای تشیع  که چند سالی است شدت یافته وهمچنین کشتتار بیگناهان در بلاد مسلمین مورد تنفر و انزجاراست . وازآنجایی که به فرموده سالار شهیدان امام حسین علیه الاف التحیه والثنا شکم های برآمده از حرام ظرفیت پذیرش حرف حق را ندارند. تمام آدمکشان و قتله مظلومین در بلاد مسلمین را سب و لعن ونفرین نثار می کنیم و از خداوند بزرگ سرنگونی حکومت جور ال سعود و اردغان ملعون و نظام غاصب صهیونیزم و حکومت جور بحرین و امیرکان ستم پیشه را مسئلت می نماییم .وامیدواریم قتل عام وحشیانه مسلمین در سوریه عراق یمن  لیبی نیجریه و.. با نابود کامل ستمکاران پایان یابد

 ما  داغدار شهادت مظلومانه علم ربانی شهید مظلوم آیت الله باقر النمر هستیم و از نظام نامقدس ال سعود نفرت وانزجار داریم و بیزاری می جوییم و آماده دفاع تا آخرین قطره خون از فقهات مقدس تشیع می باشیم ننگ بر آل سعود....


مرتبط

اعدام ۳ معترض شیعه به همراه شیخ نمر النمر

1

  • ۹۴/۱۰/۱۲
  • محمد ساعدی

نظرات (۶)

جناب اقای ساعدی و دوستان عزیز باید مطلع باشند که قبلن هم عرض کردم و شما شوخی گرفتید که بر اطلاع موثق بنده یکی نویسنده رادیوساوه که وبلاگش با پیگیری نماینده مردم زرندیه بسته شده و به زندان افتاده به تحمل 450 ضربه شلاق محکوم شده و در حال رسیدگی میباشد دوستان عزیز با وکیل مجلس خودمان تماس بگیریم و ناراحتی خود را از رفتار ایشان اعلام نماییم.
پاسخ:
سلام اقای رسولی .باشه پی گیری می کنم
در پرت‌ترین خیابان‌هاى این شهر به محض این که دنده‌عقب بگیرى، یک پارک‌بان از زیر آسفالت سبز مى‌شود تا مواظب باشد خداى نکرده سه متر از طول خیابان را مفت و مجانى اشغال نکنى. ورودى هر ایستگاه مترو یک سرباز مسلح به همه‌چیز ایستاده تا خداى نکرده به خودت بمب نبسته باشى تا جایى را منفجر کنى. جلوى هر میدان و پاساژ شلوغ شهر یک ون با چند افسر پلیس تو را مى‌پاید که خداى نکرده گیس و ساق و ساعدت را نشان نامحرم ندهى. شب‌ها سر هر مسجد و تکیه‌اى یک گشت ده پانزده نفره مجهز به کلاشنیکف و بى‌سیم و ریش ایستاده و داخل اتومبیل تو را مى‌جورد که خداى نکرده دستت را رو پاى بغل‌دستى‌ات نگذاشته باشى یا یکى جرعه که آزار کس‌اش در پى نیست با خودت حمل نکنى. آن‌وقت توى همین شهر، آن هم در شبى که از کودک هفت ساله اگر بپرسى عقلش مى‌رسد شبِ بعد از اعدام شیخ فلان جلوى سفارت عربستان چه بساطى برپا خواهد شد، یک پلیس پیدا نمى‌شود که آن‌جا بایستد و نگذارد یک مملکت در حساس‌ترین روزهاى تاریخ معاصرش، به خاطر حماقت و توحش چهارتا آدم بى‌بته‌ى بى‌عقل این همه هزینه‌ى سیاسى بدهد.
ما کجاییم واقعن؟ ما کجاى این جهانیم؟ ما کجاى کار خودمانیم اصلن؟
تردید نکنید حمله به سفارت تنها بهانه سرمداران عربستان برای قطع رابطه با ایران است . آنها می کوشند با قطبی کردن جدال شیعه و سنی شکست استراتژیک خود را در یمن و سوریه جبران کنند و ایران را وارد نزاع با دولت های سنی کنند ، کسانی که به سفارت حمله کردند چقدر راحت مقدمه این تقابل را فراهم کردند و ضربه یی جدی به پیروزی های اخیر در سوریه زدند، برخورد جدی و فعال و نه لاجرم نمایشی با خودسرها می تواند توطئه دشمنان منطقه یی ایران را خنثی کند . همه چیز به هوشیاری ، قاطعیت و حذف رقابتهای جناحی از این ماجرا دارد . دولت روحانی با بزرگترین آزمون تاریخی خود روبرو شد . اگر در این بازی وابدهد هر چه بدست آورده است از دست می دهد و در تاریخ تنها بعنوان یک دولت واداده و شکست خورده نامش می ماند . باید منتظر حوادث نماند . وظیفه همه ماست برای حفظ امنیت ملی با مداخله فعال نگذاریم سناریو مثلث اسرائیل ، عربستان و ترکیه از یک سو و افراطی های داخلی از سوی دیگر تحقق یابد
عربستان رابطه دیپلماتیکش رو با ایران قطع کرد، ٢٤ ساعت آینده سایت های دلواپس سیاستشون اینه که بگن :" به فلانم"، در ٤٨ ساعت آینده که مستی از سرشون پرید و تبعات منفیشو بیشتر حس کردن،میگن حمله به سفارت برنامه ریزی شده و کار عناصر مشکوک وابسته به فتنه گرها بود دو سه ماه آتی هم چماق میکنن تو سر دولت روحانی که:" بفرما اینم سیاست خارجی ات که رابطه با عربستان رو هم نتونستی حفظ کنی" مابقی روزها هم جهان اسلام، بالاخص خاورمیانه تاوان گزاف فرقه گرایی و دعوای بین ما و عربستان رو هنگفت تر از گذشته می ده.
عربستان با اعدام شیخ نمر نشان داد به دنبال ماجراجویی در منطقه و تقابل با ایران است. آل سعود می‌خواهد ایران را وارد جنگ کند. جنگی که نه تقابل ایران و عربستان بلکه تقابل شیعه و سنی است و می‌تواند فرقه گرایی را در خاورمیانه به اوج خود برساند.
این اعدام نشان داد که در عربستان عقلانیتی وجود ندارد اما پشت این حرکت یک استراتژی بزرگ نهفته است که ایران و شیعیان نباید از آن غافل شوند. تقریبا برای همگان از جمله آل سعود مشخص بود که اعدام شیخ نمر اعتراض گسترده شیعیان در عربستان، عراق و ایران را به همراه خواهد داشت. آنها به خوبی می‌دانستند که این اعتراض‌ها در ایران شدیدتر از دیگر کشورهاست و این همان نکته‌ای است که باید به آن توجه کنیم. عربستان با اعدام شیخ نمر دو هدف عمده را دنبال کرد. هم توانست یک نیروی مخالف حکومت خود را حذف کند و هم ایران را درگیر بحران اساسی کند.
استراتژی نهفته عربستان پشت این اعدام ضربه زدن به حیثیت ایران در منطقه و جهان است. آل سعود به خوبی می‌دانست که اولین کار ایرانیان عصبانی حمله به سفارت و احتمالا آتش زدن آن است. کاری که درست در یک زمان در تهران و مشهد انجام شد.
این حملات باعث شد تا توپ از زمین عربستان با گل خودی عده‌ای به زمین ایران بیفتد. در صدر اخبار رسانه‌های جهان در روز گذشته نه اعدام شیخ نمر بلکه حمله به سفارت عربستان در تهران بود. بالا رفتن از دیوار یک سفارت خارجی در ایران برای رسانه‌های جهان به شدت جذاب تر از اعدام شیخ نمر در عربستان است.
قطعاً اعدام شیح نمر، محکوم است اما حمله مردم عصبانی از اعدام شیخ نمر به سفارت عربستان، درست همان چیزی بود که حکومت ریاض منتظر آن بود. این دولت می‌دانست که برخی در ایران منتظر دولت نمی‌مانند و خود اجرای احکام در سیاست داخلی و سیاست خارجی را به عهده می‌گیرند. همین حملات باعث شد تا حکومت ریاض خود را در موضع مظلومیت قرار دهد و بگوید ایران ناامن است.
ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل از اعدام شیخ نمر و حمله به سفارت عربستان در تهران به خوبی حکایت از این معنا دارد. در حادثه‌ای که ایران می‌توانست بهترین بهره‌برداری را از آن علیه حکومت سعودی داشته باشد حالا تبدیل به چماقی علیه جمهوری اسلامی شده است.
نیروهای خودسر اگر اجازه می‌‎دادند دستگاه دیپلماسی کشور از مسیرهای مشخص مانند سازمان ملل، کنفرانس کشورهای اسلامی و نهادهای حقوق بشری این حرکت غیر انسانی عربستان را پیگیری کند، اتحاد بین المللی علیه رژیم آل سعود در جهان شکل می‌گرفت. این گروه که همیشه بر اساس حجت شخصی خود کار می‌کنند می‌توانستند به جای حمله به سفارت عربستان روزی را مانند امروز به عنوان روز «خشم علیه آل سعود» معرفی و یک راهپیمایی بزرگ را ترتیب دهند. راهپیمایی که می‌توانست کمک بزرگ به دولت برای مقابله با عربستان داشته باشد.
در حال حاضر ایران به جای اینکه عربستان را محکوم کند باید پاسخ گوی رفتار شهروندان خود در قبال یک سفارت خارجی باشد. متاسفانه عده‌ای در ایران به مسائل سیاسی به ویژه سیاست خارجی ساده نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند با حرکات تند و افراطی مانند حمله به سفارت می‌توان مشکلات را حل کرد. ایران و عربستان امروز در حالت جنگ سرد قرار دارند. شطرنجی که هر حرکت آن باید با تدبیر و عقلانیت صورت بگیرد تا بتوان حریف را مات کرد. حالا تصور کنید در میانه این شطرنج سیاسی، عده‌ای خودی بیایند و با حرکاتشان زمین بازی را به نفع حریف تغییر دهند.
مسائل سیاست خارجی با حمله به سفارت‌ها و آتش زدن آنها حل نمی‌شود. باید بدانیم بالارفتن از دیوار هر سفارتخانه‌ای در تهران یک گل به خودی بزرگ است که می‌تواند مشکلات فراوانی را برای جمهوری اسلامی فراهم کند. نمونه بارز این معنا تغییر زمین بازی اعدام شیخ نمر از ریاض به تهران است. حال بگذریم که کل خسارت های مالی وارده به سفارت باید از بودجه عمومی مردم ایران پرداخت شود.
نباید اجازه بدهیم برخی با تصمیمات احساسی امنیت ملی ایران را به خطر بیندازند و اجازه بدهند در بحران خاورمیانه، ایران به عنوان یک بازیگر بد شناخته شود.سلام استاد 
لطفا از مسایل خرد خارج شو خواهش می کنم 

و مسایل دوستانه و ..به شهز خوبان قدیم منتقل کن


  لطفا استاد 




پاسخ:
جناب همایی سلام
بخشی از نظرات را که دوستان است و تایید می کنم و بخشی نیز کاملا دوستانه که در صفحه اصلی قرار نمی گیرد و جناب همایی قرار نیست به  مشیی که با آن شروع کردم و متعهد به آن شدم خللی وارد کنم . ممنون از تذکرتان و سپاس از راهنمایی که در خصوصی ارسال می فرمایید و ممنون از متن فاخرتان علی رغم کپی کردن . خداحفظتان کند و سپاس از اشکالات ادبی که میگیرید  و غلطهای املایی  که گوش زد می فرمایید شما اصلاح  سپاس فراوان از دقت نظر  وقت حوصله ای که برای خواندن مطالب می گذارید .درود بر شما.استاد مجازی من حتما دقت بیشتری خواهم کرد .همچنان باش که هستید .ماناباشید وسلامت
گاهی فکر میکنم کاش هرکس سرشو مینداخت پایین و به زندگی خودش می‌رسید، تا کی باید تو زندگی همدیگه فضولی کنیم وتا کی دولتها باید در امور یکدیگر دخالت کنند. مشکل از اونجا شروع میشه که یک فرد یا جامعه میخواد هرجور شده دیدگاه خودشو به دیگران تحمیل کنه، چرا امروز که خبر محکومیت بی دلیل علی شریعتی به سیزده سال حبس پخش شد ما داریم به شخص دیگری در کشور دیگر واکنش نشون میدادم، آیا سیزده سال حبس ظالمانه تفاوتی با اعدام داره؟! آیا بهتر نیست راجب دستگاه قضای فاسد خودمون فکر کنیم؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی