شهر خوبان

چو غلام آفتابم

هم از آفتاب گویم





دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها
  • ۰
  • ۰

یا لطیف

آراء مجازات توهین و نشر اکاذیب وبلاگ‌نویس ساوه‌ای غیرقطعی است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: آراء مربوط به وبلاگ‌نویس ساوجی نسبت به مجازات‌های توهین و نشر اکاذیب غیرقطعی بوده و در مرحله تجدید نظر در حال بررسی است، هر اتفاقی در دادگاه تجدید نظر متصور بوده و ممکن است رای منجر به برائت شود یا نشود.

 

حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی- در این خصوص گفت: این وبلاگ‌نویس درباره اتهام افترا تبرئه شده و اتهام وی در حال حاضر افترا نیست، بلکه توهین و نشر اکاذیب است.

عبدالهی گفت: در حال حاضر سه شاکی نسبت به دو جرم از وی شکایت کرده‌اند، این دو جرم که توهین و نشر اکاذیب است در مراحل بدوی ثابت شده و رای در مراحل تجدید نظر هنوز قابلیت بررسی و تغییر دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: آراء وی نسبت به مجازات‌های توهین و نشر اکاذیب غیرقطعی و در مرحله تجدید نظر در حال بررسی است، هر اتفاقی در دادگاه تجدید نظر متصور بوده و ممکن است رای منجر به برائت شود.  

عبدالهی ادامه داد: فعلا رای قطعی نیست و در صورت قطعی بودن تنها یکی از این شش فقره 74تایی شلاق برای وی قابلیت اجرا دارد آن هم در صورتی که قطعی شود.

وی با بیان اینکه در برخی مجازات‌ها تعدد وجود دارد، ادامه داد: وی سه شاکی خصوصی دارد که نسبت به دو جرم از وی شکایت کرده‌اند، اینکه وی به سه فقره 74 تایی ضربه شلاق محکوم می‌شود به این معنی نیست که سه فقره 74 تایی ضربه خواهد خورد بلکه بدان معنی است که  برای هر سه محکوم شده، اما یک فقره 74 تایی ضربه خوردن کافی است. همچنین این بدان معنی هم نیست که نسبت به دو مورد دیگر تبرئه شده است.

به گزارش ایسنا؛ برخی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها از صدور حکم 444 ضربه شلاق برای یک وبلاگ‌نویس ساوه‌ای خبر داده بودند و در این اخبار آمده بود شخص مذکور به تحمل شش فقره 74تایی ضربات شلاق و مجموعا 444 ضربه محکوم شده است.و

در ادامه

تشریح پرونده محکومیت وبلاگ نویس ساوه ای

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به موضوع عنوان شده در فضای مجازی در ارتباط با محکومیت وبلاگ نویس در استان مرکزی و ضربات شلاق معین شده برای این متهم گفت: این پرونده با توجه به تحقیقات انجام شده دارای سه شاکی است که براساس مستندات قانونی برای هریک از شکایات چون تعداد آن افزوده شده حداکثر مجازات در نظر گرفته می‌شود که در مجموع برای این متهم 444 ضربه شلاق تعیین شده و درحال حاضر پرونده در مسیر اجرای حکم بدوی است.

وی ادامه داد: در بسیاری از فضاهای مجازی اعتراضات بسیاری براین موضوع وارد است که چرا حکم این پرونده شلاق بوده که باید این نکته را بیان کرد که ما همواره تابع قانون بوده و نظر قاضی با توجه به شرایط پرونده این تشخیص داده شده که حکم محکوم پرونده شلاق باشد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: البته ممکن است که برای پرونده مورد نظر در دادگاه تجدید نظر بعدی جزای نقدی را قانون تعیین کند.

حجت‌الاسلام عبداللهی با اشاره به جزای شلاق برای محکوم گفت: البته یک اصلی را تمام حقوق دانان قبول دارند و آن این است که مجازات برای مجرم باید به صورت شخصی بوده و بر دیگران تاثیری نداشته باشد و درست است که شلاق در افکار عمومی یک مجازات خشن است اما در برخی از موارد حکم شلاق می‌تواند سبب از بین رفتن دردهای بزه دیده باشد.

وی افزود: به طور مثال حبس یک مجازات شخصی نیست چراکه با صدور این حکم برای فرد مجرم هم خانواده و هم جامعه درگیر این حکم می‌شوند، البته می‌توانیم بسیاری از اقدامات فرهنگی که در حیطه خود فرد مجرم را به جای شلاق جایگزین کنیم. و در آخر

درخواست یک فعال سیاسی از رئیس جمهور: نگذارید با شکایت دولتی ها این وبلاگ نویس شلاق بخورد


 

  • ۹۵/۰۳/۲۸
  • محمد ساعدی

نظرات (۱۱)

سلام آقای محمد ساعدی
یک چیزى مثل خوره داره اذیتم میکنه میشه لطفا صادقانه نظرتون رو بفرمایید ...مرسى از دوستانه که نظر میدن
برادر من متاهل هستن. هفته پیش خانم ایشون ساعت سه نصف شب میخوان به کسى مسیج بدن و اشتباهى براى من میفرستن
توى مسیج با اقایی صحبت کردن و شدیدا به اون اقا ابراز علاقه کردن ، من یک هفته کسى به چیزى نگفتم ، دائما مسیج ها رو خط به خط میخوندم و به دنبال نقطه ى امید میگشتم ولى متاسفانه نمیتونستم خودمو قانع کنم ، بعد از یک هفته تصمیم گرفتم که با خانم برادرم حرف بزنم ، به طور کلى منکر شد و نتونست منو قانع بکنه و هى میگفت یک دوستى صمیمى هست نه بیشتر.
فقط ازم خواهش کرد به برادرم چیزى نگم
سه روز از این ماجرا گذشت و به این نتیجه رسیدم کسى که باید در این رابطه تصمیم بگیره من نیستم ، من وظیفه دارم این موضوع رو به برادرم بگم
هنوز نگفتم
میشه کمکم کنید این راز داره منو خفه میکنه
میشه فورى اینو تو وبلاگتون بزارین ممنونم ازتون.
پاسخ:
سلام مسعود جان .باورکن حالم از اینگونه ارتباطات خیلی بد میشه . زشترین ناجووانمردانه ترین و بدترین کاری که یک همسر چه مرد چه زن می تواند بکند همین کاره و بخدا آدم می مونه چی بگه. اصلا چی می مونه که بگی. چی میشه گفت .فقط مدیریت کن. و از در نصیحت وارد شد . و ..شاید نتیجه داد .خدا را چه دیدی
ببخش اگر دیرجواب دادم
بعضی دردها تحملش از کوهها سنگین تر است و درود بر تو با متانت و دور از عصبانیت برخورد کن . ادمها نصبت به صبرشان ادمند

بسمه تعالی

اعزه گرامی

جناب اقای مصطفی احمدی معاون محترم شهردار ساوه
جناب اقای محمدعلی رحیمی مدیرمسوول محترم نشریه گلهای ساوه
جناب اقای دکتر اسماعیلی استاد محترم دانشگاه ازاد اسلامی ساوه

با اهدا سلام و تحیت ؛
از انجاکه ماه مبارک رمضان ماه مغفرت الهی است و شب هایی که همه ما بایداز خداوند سبحان بخواهیم ما را مشمول تفضلات و رحمت خود قرار دهد در این شهرالله الاعظم است  ، چقدر زیباست تابا اعلام رضایت خود نسبت به شکایت از خبرنگار و وبلاگ نویس محترم جناب اقای محمدرضا فتحی درس بخشندگی و بزرگواری به همه ما بیاموزید . ان شاالله .
«ارحم ترحم»
ارادتمند
روح الله عالم زاده

۱۳۹۵/۳/۲۴

پاسخ:
ناشناس جان ممنون واین پیام  درخواست ما هم هست . اگر امضا هم بخواهد هرچندتا که بخواهد حاضریم. درود بر حاج روح االه عالم زاده عزیز و تشکر بابت همه چیز اقا روح الله خیلی مخلصم
  • تقدیم به قوه قضاییه
  • ♫ برو قاضی برو قاضی
    که بر آن خــــرقه می نازی 
    مکن خود را به رنــــج مــــردمان راضی
    تو راه و رسم دیــــن داری نمیدانی
    مکن با سرنوشت مــــردمان بازی
    تو آخر هرچه نا گفتی همــــان کردی 
    جــــفا کردی، فداکاری گــــمان کردی
    نمیدانی چه هــــا با مــــردمان کردی
    کلاهــــت را بکن قــاضــــی
    مکن با سرنوشت مــــردمان بازی
    اگر چنــــگیز غارتــگر اگر محمود افــــغان مردم را در اسارت برد
    اگر بــیگانه ثــــروت مردم را به غارت برد 
    تو که از این آب و خــــاک هستی چرا اینگونه میتــــازی ؟
    کلاهــــت را بکن قــاضــــی
    مکن با سرنوشت مــــردمان بازی


    آقای قاسم عبدالهی

    444
    من ٢٧ سالمه و یه پسر سه ساله دارم من و همسرم پنج سال با هم دوست بودیم و با مخالفتهای خانوادمون با هم ازدواج کردیم خانواده من به دلیل فرزند طلاق بودن مخالف بودن و الان متوجهم که چقدر درست فکر میکردن یه مشکلی که من دارم و بعد بچه دار شدن خیلی خودشو نشون داد اینه که همسر من به شدت با ادمها صمیمی میشه و بهشون اعتماد میکنه مثلا با یه نفری صمیمی میشه و اون ادم هم در حد ما و خانوادمون نیستن و ادمهای لاابالی هستن ولی همسر من باهاشو خیلی صمیمی میشه و تمام زندگیشو براشون تعریف میکنه و نظرات اونها رو در مورد زندگی قبول میکنه حتی اگه غلط باشه یا مثلا با میکانیکی دوست میشه تمام افراد خانواده رو به اون ادم معرفی میکنه و خانواده هم میرن پیش اون میکانیک ولی بعد یه مدت متوجه میشیم جناب میکانیک اون قطعه از ماشین رو عوض نکرده و سره هممون رو کلاه گذاشته و این صمیمیت باعث میشه از من و کودکش بگذره و برامون کم بزاره و تمامی این ادمها که توی زندگی این اقا اومدن همه الان کات شدن چون یه جوری دوستیشون به هم خورده من خودم میکم که همسرم اصلا اخلاق خوبی نداره و نمیتونه بسازه ولی من و این بچه واقعا اذیت میشیم البته بگم که پدرشون هم همین طور بودن و نصف داراییشون رو دوستاشون خوردن من خیلی اذیت میشم هر دوره ای یه نفر تو زندگی شوهرم هست که وقتشو میگیره و ماها همش تو خونه تنهاییم حتی اگه داشته باشه خرجشون هم میکنه چی کار کنم واقعا خسته شدم هیچ راهی به ذهنم نمیرسه وقتی با اونهاس همش بهش میگم اینا به دردنمیخورن و برات مشکل به وجود میارن ولی کوش نمیده حتی چهار سال پیش یکی از همسایه هامون اومد گفت من لب تاب میارم از مالزی تو بفروش و چون کاره شوهرم موبایل و لبتابه قبول کرده سره یه هفته فهمیدن لبتابا دزدیه و اون همسایمونو گرفتن زندانه و شوهره من هنوز دنباله پروندشه و این موضوع براش خیلی گرون تموم شده ولی بازم همچنان به ادما اعتماد میکنه و میزاره تو زندگیش بیان از هیچ کسی حرف شنوی نداره !!؟؟؟؟ بهم راه حل بدید
    پاسخ:
    اگر کسی حرف شنوی داشته باشه وبشود از طریق ایشان با شوهرتان ارتباط برقرار شود و بهتر خواهد بود متاسفانه  این حس که همه مانند چند سال قبل ایشان تنها هستند ایشان راوادار افراط در همیاری می کند . اگر بتوانی از افراد فامیل مورد اطمینان و با اخلاق خودت را به عنوان دوست به شوهرت از طرق مختلف معرفی کنی و ارتباط برقرار شود و مشاوره خوبی بگیرد شاید کارساز باشد با این وجود حدث می زنم که ظرف چندسال آینده اگر کظم غیظ بفرمایید و تحمل کنید متوجه اشتباهات کنونی خواهد شد . بازهم متاسفانه هستند کسانی که سوئ استفاده های بسیاری ازانسان مانند همسر شما می برند . پس لطفا توسط شخص ثالث مطمئن و اخلاقمدار سعی کن به همسرت مشاوره بدهید.تا مشکل صدچندان نشود.کاش میشد ایشان را نزد مشاور درست درمانی می بردید.موفق باشید
    سلام جناب آقای ساعدی ادمین شهر خوبان
    یکی از همسایه هامون که پنجرش تو حیاطمون باز میشه احتمالا زوج جوان هستن و بعضی شبا صدای رابطه جنسیشون به وضوح میاد. مخصوصا الان که پنجره بازه دیگه بدتره. همفکری کنید لطفا ببینم به طور آبرومندانه چطوری میتونم حالیشون کنم که صداشون میاد. دختر جوون تو خونه هست تو سن حساسیه اگرنه خدا بهشون بده برکت و سلامتی کاری به موضوع نداشتم !
    با تشکر
    پاسخ:
    لطفا بهشون بگو وقتی حرف می زنید در هر رابطه ای همه تو حیاط ما متوجه میشوند با زبان نرم و دوستان ارتباط برقرار کن.
  • کارمند معمولی
  • مخالفم با حکم شلاق به جرم وبلاگ نویسی!!!

    آن کز ره بیدادگری رهسپر است
    هم خصم خدای و هم عدوی بشر است
    بدبخت هر آن کسی که بیدادگر است
    چون از همه کس کیفر او زودتر است

    مولای متقیان علی(ع):

    (البغی یخرب الدیار.) ظلم مملکت را ویران میکند.

    روزی فرعون وارد قصر شد ؛ همه حاضرین به سجده رفتن جز یک نفر .

    فرعون عصبانی شد و گفت این کیست که در مقابل عظمت مصر ایستاده است ؟ مشاورش سر به گوشش نهاد و گفت:
    قربان این مدیر گروهه ، جلو گنده تر از تو هم سجده نکرده ،
    فرعون گفت: ناموسن ؟؟!!  شرمنده نشناختمت ؛ واسش نوشابه بیارین .


    تقــــــــــدیم به مدیر ... دیگه شام حقمه والا...
    پاسخ:
    مهدی جان این پیام تلگرامیست عزیز
    لابد اون مسئولای ساوه ای حسابی گردن کلفت بودن. این مجازات رو که شنیدم خیال کردم مال متجاوز به عنف یا زورگیر خشن هست نه مال یه روزنامه نگار افشاگر.
    حکم شلاق براى قاضیان ایران مد شده و در دادن چنین احکامى با هم رقابت مى کنند. شلاق را در زمان شاه در زندان های امنیتی و برای شکنجه میزدند و آنقدر زشت بود که تکذیب می کردند.
    جالب است چهره ها و روزنامه های به ظاهر اصلاح طلب شروع کرده اند در ماجرای افشای فیش های حقوقی جانب دولت را گرفتند و این جانبداری آنچنان بی شرمی می خواهد که حتی ذهن توان اندیشیدن به این حد از وقاحت را ندارد.
    آنها غارت در دوران احمدی نژاد و سکوت رسانه های اصولگرا در آن دوران را دلیل جانبداری شان می دانند و معتقدند با حذف روحانی تندروها بر سر کار می آیند. ما را از خطر موهوم می ترسانند تا اینهمه تبعیض را به ناچار بپذیریم . مشکل حقوق های کلان آنست قدرت افشاگری را از دولت و فعالان اصلاح طلب را گرفته است .
    با این تحلیل می توان فهمید چرا به صورت شفاف از حقوق ها و اختلاس های دوران احمدی نژاد پرده برداری نمی کنند . مگر وظیفه دولت مبارزه با فساد نیست . مماشات چه دلیلی جز همدستی با این مشکل دارد. چرا بجای سوگواری بر سر ریختن دیوار اعتماد مردم به دلیل افشاگری هایی که هنوز به طور نسبی هم کل ماجرا از پرده بیرون نیفتاده است به مردم از منابع مالی رسانه های اصولگرا نمی گویید ، چرا که رقیب هم ناچار خواهد شد از منابع مالی رسانه های اصلاح طلب گزارش تهیه کند و آنوقت همه خواهند دانست کل رسانه های کشور چطور در خفا بجای آگاه سازی .
    روشنگری و طرف فلاکت زده ها ایستادند به صورت پنهان و آشکار از منابع دولتی تغذیه می کنند و به ثروت های باد آورده می رسند . به نظر می رسد باید جانب بازی افشای فیش های حقوقی را گرفت تا همه بدانند بازی انتخاب بین بد و بدتر کلاه گشاده یی است که برای غارت اموال عمومی مدتهاست بر سر مردم گذاشته اند .
    وقتی در مورد تحقق وعده های دولت می پرسیم جواب می دهند قدرت واقعی جای دیگر است . حذف مدیران بی عرضه با دستمزدهای بالا که دست خودشان است . چرا برای تسکین رنج های مردم همین یک کار را هم نمی کنند. بجای عزل این مدیران با معذرت خواهی مسئله را مشمول مرور زمان کردند حقه بدی است که در حال اجرا است. خواهم نوشت چطور مطبوعات و رسانه های بی تیراژ منتشر می شوند تا بهانه یی برای پرداخت های میلیونی به دوستان و خودی های فراهم شود و از طرف دیگر مطبوعات را بجای مبارزه با فساد به توجیه گر آن تبدیل کنند.
    سلام
    انگار دادگاه سرگذر و بازاره که سر تعداد شلاق چانه زد. آقا چه 444 تا چه44 تا چه4 تا، چرا باید به یه وبلاگ نویس شلاق زد؟ به چه حقی؟ 
    شماها را به هرچی که میپرستید و بهش اعتقاد دارید قسم میدم اون متن که اکاذیب و توهین و دروغ بوده تو اینترنت منتشر کنید بعد بگید بخاطر این حرف طرف را زجرکش کردیم. با تشکر
    صدور حکم ۴۴۴ ضربه شلاق برای وبلاگ نویس ساوجی
     جمعه ۲۱ خرداد, ۱۳۹۵ | ساعت انتشار خبر : ۱۱:۴۶

    گروه سیاسی: از سوی دادگستری ساوه، حکم ۴۴۴ ضربه شلاق برای وبلاگ نویس ساوجی صادر شد.

    «محمد رضا فتحی» وبلاگ نویس و روزنامه نگار منتقد ساوه ای،که به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در تابستان ۹۳بازداشت، زندانی و منزلش بازرسی شده بود، به تحمل ۶ فقره ۷۴ تایی ضربات شلاق و مجموعا ۴۴۴ضربه محکوم شده است.شاکیان این پرونده سه تن از مدیران محلی هستند. محمدرضا فتحی در متن اعتراض ۹صفحه ای خود به حکم دادگاه این اتهام را رد کرده و گفته نوشته هایش در راستای دفاع از حقوق جامعه و کارشناسی مسائل اجتماعی و دفاع از بیت المال بوده است.

    شایان ذکر است در این حکم تصریح گردیده که مشمول ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی می شود.

    همچنین این حکم در دادگاه تجدید نظر در دست بررسی است.


    http://www.atreyas.ir/26977



    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی