شهر خوبان

چو غلام آفتابم

هم از آفتاب گویم





دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها
  • ۰
  • ۰

یا لطیف

همراهان سلام

 امیدوارم از ماه ترین ماه خدا برای تمام ایام سال پیش رو انرژی مثبت کسب کرده باشید و وجود نازنینتان را سرشار از معنویت ومهربانی .عشق و صمیمت نموده باشید .وزین پس جامعه را نیز از فوران خوبیها .خوش خلقی. راستی و درستی هایتان مستفیض خواهید فرمود

با عرض پوزش برای این پست هم متنی از تابناک نو قرض میگیرم . وتقدیم نگاه زیبایتان می کنم با این امید که ظرف روزهای آینده به چندمسئله که در بخش نظرات  بخشی را شاید خوانده باشید و بخشی نیز پیرامون مسایل حاشیه ای اکه  چند روزی دامنگیر چند تن از جوانان متدین شهر شده .که به محض تکمیل اطلاعات بی کم و کاست به قدر وسع ورود خواهم کرد و بی هیچ تعارفی به رشته تحریر در خواهم آورد . زیرا معتقدم سر چشمه باید گرفتن به بیل و گرنه نتوان گرفتن به پیل.

 حرفهای زیادی برای نوشتن داشتم که فقط برای حفظ آرامش شهرستان  و شهرصرفه نظر نمودم ..موضوعی که ظاهرا  دوستان دیروزمان نخواستن متوجه بشوند ویا خودشان را دست بالا گرفتن . و یا!!! موضوعی است که بعدها معلوم خواهد شد . دوستان دیروزمان باید متوجه باشند نقد  مننصفانه وسازنده حق مسلم فردا فرد  کسانی است که حرفی برای گفتن دارند   .بگذریم

طرز تفکر خرچنگی در یک گروه و تیم معنا پیدا می‌کند و آن زمانی است که اعضای یک گروه، که هدفی تقریبا یکسان و مشابه دارند، تلاش‌های یک نفر یا تعداد بیشتری را به دلایل مختلف از جمله دشمنی، حسد، توطئه و... از بین بردهر اینجا می‌خواهیم درباره یک نوع طرز تفکر صحبت کنیم. طرز تفکری که به «طرز تفکر خرچنگی» معروف است و در در اصطلاح به آن خرچنگ‌ها در جعبه گفته می‌شود. اگر بخواهیم آن را در یک جمله تعریف کنیم این است: «اگر من نمی‌توانم چیزی را داشته باشم پس تو هم حق داشتن آن را نداری».
 
دلیل عجیب مرگ خرچنگ‌ها در جعبه                       دلیل عجیب مرگ خرچنگ‌ها در جعبه
 
اما ارتباط این موضوع به خرچنگ‌ها در چیست؟!

اگر شما چند خرچنگ را درون یک جعبه یا چیزی شبیه آن بیندازید، آنها می‌توانند به راحتی از آن خارج شوند، ولی این اتفاق نمی‌افتد. می‌دانید چرا؟! چون هر خرچنگی که بخواهد از جعبه بیرون بیاید، بقیه خرچنگ‌ها او را پایین می‌کشند و مانع نجات او می‌شوند. این قضیه تا جایی ادامه پیدا می‌کند که همه خرچنگ‌ها یکی پس از دیگری می‌میرند و هیچ یک نجات پیدا نمی‌کنند، در حالی که همه آن‌ها می‌توانستند به راحتی از جعبه بیرون بروند.
 
                دلیل عجیب مرگ خرچنگ‌ها در جعبه                         دلیل عجیب مرگ خرچنگ‌ها در جعبه
 
طرز تفکر خرچنگی در یک گروه و تیم معنا پیدا می‌کند و آن زمانی است که اعضای یک گروه، که هدفی تقریبا یکسان و مشابه دارند، تلاش‌های یک نفر یا تعداد بیشتری را به دلایل مختلف از جمله دشمنی، حسد، توطئه و... از بین برده و خنثی کرده و در مسیر حرکت او سنگ اندازی کنند.
 

 

و سرانجام اینکه این طرز تفکر باعث می‌شود که نه تنها هیچ یک از اعضای تیم موفقیتی به دست نیاورند، بلکه همه تلاش‌های آنان نیز یکی پس از دیگری از بین برود. در سیستم‌های مدیریتی پیشرفته، مدیران تلاش می‌کنند تا این طرز تفکر مختل کننده را از بین ببرند و روح همدلی و کار گروهی را با راهکارهایی خاص و ویژه در میان کارکنان خود رواج دهند.

  • ۹۵/۰۴/۱۷
  • محمد ساعدی

نظرات (۵)

تاسف از مسولین بی تقوا
که بعد رای اوردن همه چیز رو فراموش می کنن شعاراشونم یادشون میره مگه مردم مسخره ان که اینا دارن از دین بیزارشون میکنن نمی دونم کی به اینا رای داده مگه عقل نداشتن
سلام دوستان شهر خوبان
ده ساله که ازدواج کردم و به خاطر مشکل شوهرم باردار نشدم .دکتر پیشنهاد آی وی اف داد ولی شوهرم قبول نمیکنه.برای زندگیمونم کار خاصی نمیکنه.هیچ چیزی رو تغییر نمیده و فقط به طرز وسواس گونه ای مراقب منه.
همه شبکه های اجتماعیمو بسته و اجازه فعالیت توی هیچ جایی رو نمی ده .حتی کلاس رفتن یا سر کار و ادامه تحصیل.زندگی من توی این ده سال هیچ پیشرفتی نداشته فقط مهر خیانت بهم می زنه و بدنبالش کتک.خسته شدم ولی دوسش دارم واز اینکه طلاق بگیرم و با مردهای بیرون که فقط دنبال سکس هستند مواجه بشم میترسم.از لحاظ تیپی خوشگلم وخوش تیپ .و همیشه توی بیرون رفتن شوهرم عین فانوس دریایی میچرخه و اطرافشو دید میزنه که کسی نگاهم نکنه.بعدش که میایم خونه آمار میده که کی داشت نگات میکرد و من از این اخلاقش متنفرم.هیچی به نامم نزده حتی ماشینی که از پول من خریده.
چند روز پیشم طی یه شک دیگه که پیدا کرده اومده وبهم پیشنهاد طلاق توافقی میده.بهش میگم من مهریه مو میخوام میگه میرم زندان ولی هیچی بهت نمیدم.حتی چیزایی که با پول خودت خریدی.من چیکار کنم!؟
منوی پذیرایی عروسی دختر و داماد قالیباف شهرداری تهران در هتل شیان را خواندم از غصه برای میهمانان مردم . آرزو دارم در خانه شان چیزی برای خوردن پیدا کرده باشند که سر گرسنه زمین نگذاشته باشد.این منو را خبرگزاری فارس منتشر و از آن بعنوان پذیرایی ساده یاد کرد ، در این منو کوبیده به همراه جوجه و مرغ دیده می شود.البته سالاد، ژله و نوشابه است.البته معمولا در عروسی ها شیرینی و شربت هم هست . بعضی ها بستنی هم می دهند . گمان می کنم یا این خبرگزاری آنها را قابل ندانسته است بیان کند و یا برای صرفه جویی در سال اقتصاد مقاومتی از میهمانان دریغ شده است که احتمال اول بیشتر با عقل جور می آید.البته قدم زدن در منطقه جنگلی لویزان مزه دیگری دارد که شاید برای ما جالب باشد و برای میهمانان یک عادت همیشگی . من مانده ام نویسنده این گزارش کجا زندگی کرده و چه ضیافتهای تجملی را تجربه کرده است که از این عروسی با صفت ساده یاد می کند. برای ما که این پذیرایی شاهانه است . همین نوع روایت کردن نشان می دهد شکاف طبقاتی به چه مرحله حادی رسیده که آنچه برای ما شاهانه است برای آنها ساده تلقی می شود. کاش ته مانده بشقابها به جنوب شهر برده می شد تا کارتون خوابها هم سهمی از این عروسی داشته باشند . چون برای ما که با حقوق های حداقلی زندگی می کنیم دست مان به این هتل نمی رسد ، چه برسد به کارتون خوابها
سلام
همان گونه که مستحضرید عقرب زخم خورده داعش در صدد ضربه زدن به ایران عزیزمان است. در این راه نیز تلاشهای بی رحمانه ای در جهت قتل وکشتار مردم بی گناه کرده که به شکرانه خداوندی و همت سربازان گمنام امام زمان(عج) همه عقیم مانده اند. از آنجایی که شیوه داعش بمب گذاری در اماکن شلوغ و پر ازدحام است لطفا دقت فرمایید:
۱-خانه ای که توسط چند جوان مجرد اجاره شده و رفت و آمد های مشکوک و بی سر و صدادارند.
۲- خانه ای حیاط دار که توسط چند غریبه اجاره شده و کم کم ماشین خریداری کرده و به خانه آورده ولی از آن استفاده نمی کنند و ظاهرا مشغول تعمیر آن هستند.
۳-رفت و آمد ساکنین خانه باساک به منزل مشکوک.
۴-خرید مواد غذایی آماده مصرف (تن ماهی، کالباس، سوسیس، ...) در حجم بیش از عرف توسط غریبه ها و بردن به منزل مجردی
در صورت مشاهده به ۱۱۳ ستاد خبری اطلاع دهید تا مورد بررسی شود. باشد تا آرزوی کشتار جمعی شیعیان رابه گور ببرند.
سلام ادمین شهر خوبان . ممنون میشم سوالمو بذارین. من خواهری دارم که مهندس عمرانه و در آمدش در ماه حداقل بالای5 میلیونه ولی خب بروز نمیده دقیقا چقد میگیره ما مطمعنیم بیشتر از ایناست.مشکلی که باهاش داریم اینه که این دختر نم پس نمیده بس که خسیسه.نه اینکه برا ما خسیس باشه برا خودشم خسیسه.
مثلا ماشین نمیخره برا خودش میگه خرج الکی داره یا مانتو شلوار کفش و لباسای خونگی وغیره رو چندین سال میپوشه و پاره میشن میگیره وصله میزنه و خیلی اوضاع ناجوریه واقعا مادرم خیلی نگرانشه میگه چرا به خودش نمیرسه مثه بقیه دخترا شیک نمیگرده اصن پول لوازم آرایش نمیده تا یه ذره آرایش کنه و در حدیه که خرجای کوچیک خونه مثه مایع ظرفشویی و اسکاج و غیره رو بی مورد میدونه و میگه لباسارو پاره کنین باهاش ظرف بشورین یا با آب داغ ظرف بشورین کار مایعو میکنه.
خیلی خلاصش کنم کل خرجش تو ماه شاید بیست هزار تومن بشه اونم پول کارت بلیط اتوبوسشه که اونم از طرح تخفیف33% استفاده میکنه یعنی تا این حد خسیسه و کسی 10تا یه تومنی هم ازش بخواد نمیده واقعا. بنظرتون خواهرم بیماری داره؟چیکار باید بکنیم که دست از این رفتاراش برداره و یه ذره هم به خودش توجه کنه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی