شهر خوبان

چو غلام آفتابم

هم از آفتاب گویم





دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها
  • ۰
  • ۰

یا لطیف

همراهان سلام

مهمترین تهدیدات بشر از نگاه هاوکینگ

مهمترین تهدیدات بشر از نگاه هاوکینگ

استیو هاوکینگ از وجود آلودگی و حماقت به عنوان تهدیدهای مهم بشریت یاد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، استیون هاوکینگ، فیزیکدان برجسته انگلیسی در مصاحبه تلویزیونی با شبکه «اورا»  گفت: معتقد هستم که آلودگی و حماقت انسان به عنوان بزرگ ترین تهدیدات بشریت محسوب می شوند.
البته هاوکینگ به نگرانی خود در مورد استفاده از هوش مصنوعی در جنگ افزارها هم اشاره کرد.
فیزیکدان برجسته جهان اعلام کرد، یقینا در چگونگی رفتار خود با طبیعت در یک دهه اخیر از میزان حریص و احمق بودن مان کم نشده است. 
پروفسور هاوکینگ در ادامه گفت: شش سال پیش در مورد آلودگی و افزایش جمعیت هشدار داده بودم که اکنون این قضیه وخیم تر شده است. این در حالی است که از شش سال قبل تا کنون در حدود ۵۰۰ میلیون نفر به جمعیت جهان افزوده شده است.
هاوکینگ خاطر نشان کرد در صورت رشد جمعیت با روند فعلی تا سال ۲۱۰۰ میلادی شاهد جمعیت ۱۱ میلیارد نفری کره زمین خواهیم بود و بیش از ۸۰ درصد از ساکنین مناطق شهری در معرض خطر آلودگی هوا و اسنتشاق گاز دی اکسید کربن قرار خواهند گرفت.
همچنین استیون هاوکینگ در مورد استفاده از هوش مصنوعی در میان دولت ها گفت: به نظر می رسد که رقابتی برای ساخت تسهیلات نظامی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی شکل گرفته که برای ساخت عدوات نظامی و هواپیماها از آن استفاده می شود.  
این در حالی است که هدف اصلی از توسعه هوش مصنوعی برای ارتقاء روش های پزشکی بود که اکنون این مهم در اولیت بعدی قرار گرفته است.

  • ۹۵/۰۵/۰۹
  • محمد ساعدی

نظرات (۲)

مطلب خوبی بود، ضمن اینکه دانشمندان اعلام کردن کره زمین تنها قادره نیاز 2میلیارد نفر رو تأمین بکنه نه 11 میلیارد و این افزایش جمعیت تنها باعث بیشتر شدن شکاف طبقاتی بین ثروتمندان و فقرا در دنیا میشه به طوری که عده بسیار ناچیزی از انسانها زندگی بهشتی را تجربه میکنن و میلیاردها نفر هر روز برای زنده ماندن باید تلاش کنند. چیزی بدتر از وضعیت خاورمیانه امروز.
درسته در مورد کوانتوم چیزایی خوبی گف ولی در کل چرت و پرت هم زیاد میگه  .


http://daynasor.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی