شهر خوبان

چو غلام آفتابم

هم از آفتاب گویم





دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها
  • ۰
  • ۰

یالطیف


روز عرفه .روز رهایی از خود .و روز عارفان وعاشقان .خجسته باد......روز عرفه، روزی برای ارتباط بیشتر با خدا



امت اسلامی درحالی به یکی از بزرگترین اعیاد خود نزدیک می‌شود که قلوب جریحه‌دار شده مسلمانان جهان، شور و شوق عید را احساس نمی‌کند. وضعیت رقت بار کنونی در دنیای اسلام جائی برای شادی و شادمانی باقی نگذاشته است.
 
چنین روزهائی، قاعدتاً باید فرصتی برای نزدیک‌تر ساختن قلوب مسلمانان به یکدیگر و ایجاد محبت و دلگرمی در میان انبوه عظیم مومنین باشد ولی افسوس که امروزه دنیای اسلام از شرارت دشمنان و عناصر تفرقه‌افکن زجر می‌کشد و چشم‌انداز روشنی که روزهای بهتری را نوید دهد، وجود ندارد.
 
عید سعید قربان، در پایان گردهمائی عظیم مسلمانان در خانه کعبه و حرم امن الهی، فرصتی گرانسنگ و بی‌نظیر برای اعلام وحدت و همبستگی مسلمانان جهان اظهار دوستی و برادری و محبت در میان اقشار مختلف امت اسلامی است. براساس تعالیم ارزشمند شرع مطهر، این اعیاد بزرگ می‌توانند زمینه ساز اجماع مسلمین و تبدیل آنها به «ید واحده» علیه دشمنان اسلام باشند و مسلمانان را به غمخواران یکدیگر تبدیل نمایند. عید قربان از این بابت، ذخیره جاودانه‌ای برای تضمین عزت و کرامت روزافزون مسلمانان است که باید آنرا عید وحدت و یکپارچگی امت اسلامی شمرد، اما آیا عملکرد برخی سران کشورهای اسلامی، جائی برای ابراز خشنودی و شادمانی مسلمانان باقی گذاشته است؟
 
امروزه ضعیف‌ترین کسانی که ممکن بود در طول تاریخ بر مقدرات جهان اسلام حاکم باشند، روسای اکثر کشورهای اسلامی هستند و در عصر بیداری اسلامی و در عصر آگاهی و هوشمندی ملت‌های مسلمان شاهد حاکمیت عناصر حقیر و ذلت‌پذیری هستیم که انصافاً بایستی آنها را ننگ دنیای اسلام نامید و از همزمانی با دوران حاکمیت رسوای آنها احساس شرمساری نمود.
«عید اضحی» این بار در شرایطی برگزار می‌شود که میزبان حجاج، مسلمانان 3 کشور ایران، سوریه و یمن را از حضور در سرزمین وحی و اجرای مراسم حج محروم ساخت که مطابق کلام وحی، مستوجب عقوبتی سخت و دردناک است.
 
به راستی اگر فهرستی از شرایط حاکم بر امت اسلامی تهیه شود، بقایای شادی و دلگرمی امت اسلامی نیز به حزن و اندوهی روزافزون مبدل می‌شود، چرا که امروزه غاصبان سمت خادم الحرمین با درآمدهای نفتی و پول همین زائرین به تجهیز ماشین جنگی ائتلاف سعودی و سازماندهی تروریست‌های وحشی در یمن، سوریه، عراق، بحرین، لبنان، لیبی و حتی آفریقا پرداخته‌اند و ملت‌های مسلمان را به ستوه آورده‌اند.
 
آموزش و تجهیز تروریست‌های خون آشام، اشاعه و ترویج فرقه انحرافی وهابیت و معرفی کجروی‌های «محمد بن عبدالوهاب» به نام اسلام، مغازله با اشغالگران صهیونیست، اطاعت کورکورانه از دشمنان حربی اسلام و از اصلی‌ترین خیانت‌های مستمر این شجره خبیثه تلقی می‌شود که تمامی خیانت‌ها و جنایات خود را به نام اسلام و علیه مسلمانان جهان مرتکب می‌شوند.
 
جای تعجب است که اینهمه ظلم و جنایت و بی‌فرهنگی، اگرچه به وضوح قابل مشاهده و ردیابی است ولی با سکوت مرگبار مجامع اسلامی و بین‌المللی نیز همراه شده است.
آل سعود طی سال‌های اخیر وقاحت را از حد گذرانده و با اجرای جنگ‌های نیابتی به جنایاتی سرگرم است که به اعتراف عمروموسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب، اگر اسرائیل یکهزار سال هم با اعراب می‌جنگید، نمی‌توانست این همه خسارت، ویرانی و قتل عام علیه کشورهای عرب وارد سازد.
 
خشم و خروش امت اسلامی علیه آل سعود صرفاً به خاطر جنایات و شرارت‌ها علیه کشورهای عربی و اسلامی نیست بلکه آنها حتی در سرزمین وحی نیز در اوج بی‌کفایتی عمل کردند و هفت هزار زائر ضیوف الرحمن در سرزمین منا در نهایت سختی و تشنگی جان باختند. دنیای اسلام باید یکپارچه در این مقوله موضع‌گیری کند و ضمن تلاش برای نجات حج از وضعیت غیرقابل قبول امروزی، برای کنار گذاشتن حکام بی‌لیاقت آل سعود، فکری نماید تا بلکه این روزهای تلخ و تاسف بار به پایان برسد و امت اسلامی از این وضعیت رقت‌انگیز رهائی یابد.

 این متن سرمقاله روزنامه اطلاعات است
  • ۹۵/۰۶/۲۱
  • محمد ساعدی

نظرات (۳)

سلام آقای محمد ساعدی
من یه خانوم ٢٧ ساله هستم که سه ساله ازدواج کردم، بچه ندارم.حدود دو ماهی میشه که همسرم به خاطر بدهی و جریاناتی که طولانیه و خارج از حوصله شماست به زندان افتاده، متاسفانه هیچکس حمایتم نمیکرد نه خانواده خودش نه خانواده من و من مجبور بودم بدوم دنبال طلبکارا و ...
چیزی که به شدت منو زجر داد تو این مدت این بود که همه ی کسایی که گره ی کارم به دستشون وا میشد ازم تقاضای رابطه ی جنسی میکردن، بلا استثناء.
شاید فکر کنید الکی میگم اما باور کنید من به ٨ نفر ، دقیقا ٨ نفر رو زدم سر جریان همسرم ، و اخریش همین دیشب این پیشنهاد رو داد!اینقد حالم بده که دلم مرگ میخواد، من واقعا موندم تو این قضیه، باور کنید قضیه همسر من با ٥ میلیون حل میشد چون بقیه ش رو خودم وسایل و طلا فروختمم حتی یادگار مادرم رو فروختم و جور کردم اما همه ی این آقایون به خاطر ٥ میلیون خواستن ازم سواستفاده کنن،حتی یکیشون گفت فقط ٥ دقیقه !!!من به همشون گفتم چه جوری بعد تو چشم شوهرم نگاه کنم، اونوقت مگه اون راضیه به این بها از زندان بیاد بیرون؟
خیلی خیلی دلم واسه همسرم میسوزه و دلتنگشم اما نمیتونم اینکارو بکنم از طرفی هم از تنهایی دارم میمیرم واقعا واسم سخته! اینی که گفتم صرفا درد و دل بود و اینکه واقعا آدما چرا اینجوری شدن؟؟؟
یعنی تو این جامعه همه مردا اینجورن؟؟؟
من تا قبل از این اتفاق اصلا قبول نداشتم حرف اطرافیان رو راجع به بد شدن جامعه اما الان میترسم حتی به یه مرد سلام کنم ، چرا زن رو به چشم طعمه میبینن؟
آقای ساعدی واقعا همه اینا برام سواله.
پاسخ:
سلام پروانه بانو متاسفم که شرایط اینقدر براتون سخت شده و وشرمنده ام که درجامعه مردانی هستند  اینقدر مهوع وننگین وبدابحالشان اگر همسری داشته باشند. انسانیت واژه ای گم شده بخشی از جامعه امروز ماست .اف بر مردانی که ازدرماندگیها به شنیعترین گناهان می اندیشند .برایتان پیروز موفقیت وسربلندی وتوانیی بامشکل پیش آمده را دارم وامیدوارم پایگاهها وموسساتی در جامعه ایجاد شود تا طلب اینگونه حیوانات را مثل نواله سگ جلوشان انداخته شود . تا برای یک مشت اسکناس به نوامیس مردم چشم طمعه ندوزند . امیدوارم برمشکلات فایق ایی و از این آزمون سخت سربلند خارج شوی پیروز باشی وسربلند .یقینا شما پیروزخواهید شد با این وجود سعی میکنم چندشماره ازموسساتی که به گرفتارانی چون همسرتان کمک می کنند را پیدا کنم و در اختیارتان قرار دهم . موفق باشی

این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست
این خاک چه زیباست ولی خاک وطن نیست

آن دختر چشم آبی گیسوی طلایی
طناز سیه چشــــــــــم چو معشوقه من نیست

آن کشور نو آن وطــــن دانش و صنعت
هرگز به دل انگیــــــــــزی ایران کهن نیست

در مشهد و یزد و قم و سمنان و لرستان
لطفی است که در کلگری و نیس و پکن نیست

در بابل و گرگان و خراسان و بروجرد
نقشی است که در قاهره و شام و یمن نیست

در دامن بحر خزر و ساحل گیلان
موجی است که در ساحل دریای عدن نیست

در پیکر گلهای دلاویز شمیران
عطری است که در نافه ی آهوی ختن نیست

من عاشق این خاک غزل پرور پاکم
هر چند که بسیار در ان دانش و فن نیست

آواره ام و خسته و سرگشته و حیران
هرجا که روم هیچ کجا خانه من نیست

آوارگی و خانه به دوشی چه بلاییست
دردی است که همتاش در این دیر کهن نیست

من بهر که خوانم غزل سعدی و حافظ
در شهر غریبی که در او فهم سخن نیست

هرکس که زند طعنه به ایرانی و ایران
بی شبهه که مغزش به سر و روح به تن نیست

پاریس قشنگ است ولی نیست چو تهران
لندن به دلاویزی شیراز کهن نیست

هر چند که سرسبز بود دامنه آلپ
چون دامن البرز پر از چین و شکن نیست

این کوه بلند است ولی نیست دماوند
این رود چه زیباست ولی رود تجن نیست

این شهر عظیم است ولی شهر غریب است
این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست


شعر از دکتر خسرو فرشید ور

سوال از آقای محمد ساعدی ادمین شهر خوبان
سلام. من دخترم و 27 ساله. با پدرم مشکل دارم. پدرم بی نهایت اذیتم میکنه پول بهم نمیده نمیزاره کار کنم. همه خواستگارامو رد میکنه تو یه جمله امونمو بریده. میخوام از خونه جدا شم خونه مادربزرگم بمونم و سر کار برم اما میگن از لحاظ قانونی نمیتونم از خونه جدا شم. از طرفی هم میترسم بیاد خونه مادر بزرگم آبرو ریزی کنه به نظرتون چیکار کنم؟ میتونم بدون اجازه پدرم کار کنم یا یه خونه دیگه بمونم؟
پاسخ:
ساحل بانو سلام شما بیست وهفت سالتونه اگرچه حرف شنوی ازپدر را ومشورت گرفتن ازکسانی که احتمال تاثیرگذاری برروی پدرتان را توصیه می کنم. جامعه مناسب خارج شدن تنها از خانه نیست نکند زبانم لال از چاله باچاه بیفتید .مدارا و منطقی حرف زدن و داشتن دیالوگهای خوب با پدرتان می تواند راه دیگری باشد مراقب خودتان باشید در فامیل حتما کسی هست که بتواند با گفتمان راه حلی برای مشکلتان پیدا کند .فقط حساب شده عمل کن همین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی