شهر خوبان

چو غلام آفتابم

هم از آفتاب گویم





دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها
  • ۰
  • ۰

اآدم شو

یا لطیف
آقای بهاءالدّینی آدم رُک و صریحی بودند . وقتی که نشسته بودندفردی از مسئولین آمده بود گفته بود، یک نصیحتی به ما بکنید. بلافاصله مرحوم بهاءالدینی نه گذاشته بودند و نه برداشته بودند گفته بودند که : آقا آدم شو ! یک مرتبه ایشان یک تکانی خورده بود و این سرخ شده بود و آن سفید شده بود که آقا !ایشون فلانی هستند ! فرموده بودند : بله می شناسم ! آقا جان ! آدم شو! دوباره اطرافیان گفته بودند که شاید مثلا آقا نشناختند و نشنیدند و گوششان سنگین شده است . یکی رفت جلو تر و گفت : آقا ایشون فلانی هستند . فرموده بودند بله آقا متوجه شدم من ایشان را می شناسم .همان که گفتم بروند آدم بشوند ! بلافاصله گفتند : چرا از روی ریا، کار می کنید؟ چرا به مردم دروغ می گویید ؟ چرا در کارهایتان خدعه می کنید؟ چرامطالب را وارونه کرده و به مردم تحویل می دهید؟ شروع کرده بودند و این مسایل را گفته بودند:
آقا جان ! اینجا آمدی و میگویی که یک جمله ما را نصیحت کن ، تو نمی دانی دروغ حرام است ؟ نصیحت قرآن اینها نیست قرآن این همه نصیحت کرده است ،بلند شو برو انجام بده .این همه پیغمبر و امام صادق علیه الصلوة و السّلام مطلب گفتند ، خوب بلند شو برو انجام بده. این همه محرّمات در برنامه وپرونده ی تو هست ،حالا آمدی اینجا و می گویی که ما را نصیحت کن.خوب بنده ی خدا این یکی را هم روی همان هزارتایی که انجام ندادی بگذار.
استاد محمد شاهرخی همدانی
  • ۹۵/۰۷/۰۶
  • محمد ساعدی

نظرات (۱)

به یاد رادیوساوه. امیدوارم بازگردد.

روزی حاکمی به مردمانش گفت: صادقانه مشکلات را بگویید.
حسن نامی جلو رفت و گفت: نان و گوشت که گفتی چه شد؟ مسکن چه شد؟ کار چه شد؟
حاکم گفت: ممنونم که مرا آگاه کردید، همه چیز درست میشود.
یکسال گذشت...
دوباره حاکم به مردمش گفت: صادقانه مشکلات را بگویید.
کسی چیزی نگفتپ.
 کسی نگفت نان و گوشت چه شد، کار و مسکن چه شد.
تنها از میان جمع یک نفر آهسته گفت: حسن چه شد...؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی